محمد طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان سمنان و شاهرود به ترتیب 150 و 200 لیتر برثانیه منابع آب آشامیدنی کم دارند که تعمیر این کولرها را بیش از پیش ضروری می سازد.
استان سمنان هشت شهرستان دارد و در کشور 18 میلیون کولر آبی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: کولرهای آبی با متوسط مصرف 280 لیتر آب در 24 ساعت از شبانه روز در مجموع 20 میلیون 600هزار لیتر آب آشامیدنی در سال مصرف می کنند.
وی با اشاره به کم آبی شدید در این استان اظهارداشت: با وجود 78 هزار انشعاب آب شهری و پیش بینی یک کولر آبی برای هر انشعاب، بنابراین باید مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب را جدی گرفت.
طاهری ادامه داد: شیرهای پیچی و اهرمی در زمان استفاده نکردن آب در منازل به دلیل بی کیفیت بودن هدر رفت آب آشامیدنی را افزایش می دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان به هدررفت آب دستگاه های تصفیه آب خانگی اشاره و اضافه کرد : در یک دهه اخیر شاهد نصب دستگاه تصفیه در مناطقی که آب آشامیدنی شهروندان از آب چشمه تامین می شود، هستیم که مورد تایید ما نیست چرا که فیلترهای آن در مدت کوتاه به درستی عمل نمی کند و آلودگی ثانویه آب را به همراه دارد.
متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است.
در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
میانگین بارندگی در استان سمنان حدود 120 میلی متر در سال و نصف میانگین کشوری و تبخیر آب در این استان 2 برابر میانگین کشور است.
هشت شهرستان استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.