به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ظرفیت‌های استان را غنی برشمرد و گفت: استان سمنان فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند آن را به‌عنوان یک فرصت معرفی نماید.
جمعه‌ای تصریح کرد: اتاق بازرگانی در راستای معرفی جاذبه‌های استان نشست‌های مختلفی با تور گردانان و برخی نمایندگی‌های کشورهای خارجی به عمل‌آورده و این آمادگی از سوی اتاق سمنان وجود دارد که همکاری‌های نزدیکی با سازمان میراث وجود داشته باشد.
سهراب حکیم زاده رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق سمنان در یازدهمین نشست گردشگری گفت: استان سمنان ظرفیت‌های استفاده‌نشده‌ای در حوزه گردشگری دارد
سهراب حکیم زاده ادامه داد: اگر رونق، رشد و توسعه گردشگری در استان سمنان رخ‌داده تصادفی و با محوریت فردی بوده و فاقد یک نظام متمرکز می‌باشد، به همین دلیل روند توسعه گردشگری در استان سمنان جزیره‌ای شکل‌گرفته است.
رئیس کمیسیون گردشگری خاطرنشان کرد: اتاق و کمیسیون گردشگری با درک این واقعیت‌ها اقداماتی انجام داده و همه سعی این اتاق فکر این است اقدامات در راستای یک هدف منسجم با محوریت توسعه گردشگری متجلی بشود.
رئیس کمیسیون گردشگری معتقد است توسعه صنعت گردشگری باید داری یک برنامه هدفمند و جامع باشد
جهانشاهی رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انسجام و شاکله توسعه گردشگری را همسوی محوریت بخش خصوصی ارزیابی و اظهار می‌دارد: فعالین صنعت گردشگری تصمیم‌ها و برون دادهای خود را باید از اتاق‌های فکر و کمیسیونهای تخصصی به ظهور برسانند.
جهانشاهی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در دهه حاضر صنعت گردشگری بهنگام شده است، به‌طوری‌که در اکثر کشورها به صنعت گردشگری نگاه نوینی شکل‌گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوب در صنعت گردشگری باعث شده که فرصت‌های شغل‌های جدید به وجود بیاید.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی سمنان معتقد است: ارائه خدمات صنعت گردشگری در قالب یک برنامه مدون باید در استان سمنان اجرایی گردد.
وی حفاظت داشته‌ها فرهنگی و جغرافیای استان سمنان را مهم می‌داند و تصریح کرد: عزم مردم استان باید بسیار جدی باشد تا بتوانیم مطالبات گردشگری را به اجرا برسانیم.
جهانشاهی ادامه می‌دهد: اجرای مراسم بین‌المللی در استان سمنان می‌تواند نام استان سمنان را در پهنه گردشگری ایران به‌خوبی معرفی نماید.
وی افق 1400 استان سمنان را به‌عنوان یک استان نوظهور در صنعت گردشگری معرفی می‌نماید و اضافه می‌کند: متأسفانه 70 سال است که یک مسیر خاص گردشگری که محدود به چند شهر می‌شود را برای گردشگری کشور ترسیم نموده‌اند، اینک زمان آن رسیده که فرصت‌های گردشگری جدیدی از ایران در مجامع داخلی و بین‌المللی معرفی بشود.
جهانشاهی ادامه داد: وقت آن رسیده است که نگاه اماکن، بهداشت و دیگر دستگاه‌های اجرایی به صنعت گردشگری تغییر بیابد و این صنعت را به‌عنوان یک پدیده پیشرو به رسمیت بشناسیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان از اعضای کمیسیون و فعالین این بخش درخواست کرد تا ایده‌های خود را اعلام نمایند وی معتقد است کمبود ایده و خلاقیت در حال حاضر بسیار محسوس است
تشکیل پاویون استان سمنان در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، برگزاری جشنواره‌های کاربردی با معرفی فرهنگ، سوغات استان سمنان موردبحث و گفتگو قرار گرفت در پایان این نشست 12 مشکل این صنعت مورد واکاوی قرار گرفت

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 946717
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.