ابوالفضل حسن بیگی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: راه اندازی واحدهای تولیدی در نواحی و شهرک های صنعتی دامغان کارشناسی نبوده و متناسب با طرح آمایش سرزمین نیست.
وی اظهارداشت: زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در دامغان باید فراهم شود و تنها با انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی پیشرفت و آبادانی برای این شهرستان به ارمغان نمی آید.
وی با بیان این که باید طرح آمایش سرزمین و توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: در دامغان برای اجرای طرح های توسعه ای شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی منطقه در نظر گرفته شود.
حسن بیگی خاطرنشان کرد : همایش های سرمایه گذاری و اقتصادی به تنهایی به رونق تولید و افزایش اشتغال در کشور نمی انجامد و باید با تدبیر و توجه به زیرساخت ها برای کاهش نرخ بیکاری در کشور اقدام کرد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بسیاری از موارد دریافت پروانه کسب غیرکارشناسی در استان اهدا می شود و باید با برآورد زیرساخت ها به سرمایه گذار مجوز راه اندازی واحد تولیدی داده شود.
وی بیان داشت: سرمایه گذار برای اشتغال آفرینی در یک منطقه بسیار حساس و دقیق است و در مناطقی که احساس ناامنی کند حاضر به هزینه اعتبار نخواهد بود.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان تفاهم نامه 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد.
شهرستان دامغان بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.