منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 31 درصد از روستاییان استان2 برابر الگوی مصرف، آب استفاده می کنند و 21 درصد در گروه پرمصرف قرار دارند.
وی با بیان این که تنها 48 درصد از روستاییان استان الگوی مصرف آب را رعایت می کنند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی کمبود آب در روستاها مصرف بی رویه است که این کمبود با رعایت الگوی مصرف برطرف می شود.
وی ادامه داد: در سال 96 به تعداد 40 روستای استان شامل پنج روستا در سمنان، 15 روستا در شاهرود، 10 روستا در میامی، پنج روستا در دامغان با تانکر آبرسانی می شد.
وی تصریح کرد : در سه ماهه نخست سال جاری به 25 روستا استان شامل 2 روستا در سمنان، 10روستا در شاهرود، سه روستا در میامی، 10 روستا در دامغان با تانکر آبرسانی می شد.
وی ادامه داد: 284 روستاهای استان سمنان با استفاده از 33 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان گفت: میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
کشاورزیان گفت: پراکندگی جمعیت در استان سمنان به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده، یکی از عوامل مشکلات خدمت رسانی در بخش‌های مختلف از جمله آبرسانی به مردم است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
حدود 55 درصد از استان سمنان مناطق خشک و نیمه خشک و بیشتر مناطق استان با کم آبی مواجه است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.