آیت الله سید محمد شاهچراغی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه ،افزود : اقتصاد کشور با همدلی مسوولان و توجه به کالاهای تولید داخل رونق می یابد.
وی خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد کشور به منابع داخلی معطوف باشد جریان سازی های بین المللی نمی تواند اقتصاد را تضعیف کند و مدیران ارشد در رونق بخشی اقتصاد فعالیت مستمری داشته باشند.
وی اظهارداشت : نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی با تلاش های بی وقفه دولت مؤثر است و استانداری سمنان با ارایه گزارش های ماهانه، مهمترین اقدامات در این بخش را در سال 96 برای مردم بازگو کنند.
امام جمعه سمنان اضافه کرد : قاچاق کالا می تواند، زمینه بیکاری جوانان را فراهم کند و دولت با برنامه قانونی از افزایش این پدیده نامبارک جلوگیری کند.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در افزایش اشتغال استان ادامه داد : احیا صنایع کوچک و متوسط و رفع موانع پیش روی آنان می تواند به افزایش تولید و رونق اقتصادی در سمنان کمک کند.
شاهچراغی گفت: ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مردم نیازمند هم افزایی و همکاری مسوولان استانی است و سمنان دارای امتیازات، ظرفیت های بسیار مناسبی است اما از کم آبی رنج می برد.
امام جمعه سمنان با تاکید بر این که تحقق شعار امسال تا پایان سال باید عملیاتی شود، تصریح کرد: رضایت مردم برای رفع مشکلات کشور مهمترین جهاد برای پیشرفت و سربلندی کشور است.
به گزارش ایرنا، حدود یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان فعالیت دارند که از این تعداد حدود 600 واحد به دلایل مشکلات متعدد غیرفعال است و بقیه واحدها با میانگین بهره وری متوسط 37 درصد کار می کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.