به گزارش ایرنا، احمد همتی روز یکشنبه در نشست خبری همزمان با گذشت دوسال از عمر مجلس دهم شورای اسلامی در سمنان، گفت: تکمیل طرح هایی مانند قطعه گرمسار- سمنان در آزاداره حرم تا حرم، محور فیروزکوه- سمنان، جاده دوآب- شهمیرزاد- مهدیشهر- سمنان، تکمیل طرح قطار حومه ای تهران- گرمسار تا سمنان و راه اندازی قطار برقی تهران- مشهد، مجموعه طرح های حوزه راه است که باعث توسعه خواهد شد.
وی سمنان را چهارراه طلایی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: چهاربانده شدن مسیر فیروزکوه- سمنان و در مرحله بعد ادامه راه از جاده نظامی سمنان به جندق- معلمان- بندرعباس می تواند به عنوان محور شمالی- جنوبی کشور مطرح باشد.
وی به افزایش پیگیری‌ها برای فعال شدن فرودگاه سمنان اشاره کرد و گفت: با تلاش همه جانبه، مساله فرودگاه سمنان در کشور از حاشیه به متن آمد و با افزایش طول باند تا سه هزار و 300 متر و فعال شدن ترمینال موقت، در آینده ای نزدیک در این فرودگاه پرواز انجام می شود.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته گمان می شد فعالیت فرودگاه سمنان صرفه اقتصادی ندارد، افزود: با توجه به اینکه فرودگاه در سمنان از شهرهای اقماری متفاوت است، توجیه مسوولان با دلایل مستند نشان داد فعال شدن فرودگاه سمنان اقتصادی است و مردم نیز باید تلاش کنند تا پروازهای آینده در این فرودگاه دچار وقفه نشود.
همتی، گردشگری را دیگر ظرفیت برجسته استان سمنان دانست که با سرمایه گذاری و برنامه ریزی می تواند محور توسعه قرار گیرد، گفت: گردشگری بومی، طبیعت گردی و گردشگری سلامت از حوزه هایی است که سمنان ظرفیت مطلوبی در آن دارد.
وی ادامه داد: در سال های اخیر آمار گردشگران ورودی به سمنان بیش از 60 درصد افزایش یافته است و باید بر مبنای تنوع ظرفیت های گردشگری در بخش های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی، بسته گردشگری تعریف شود.
وی، تکمیل جاده آبگرم را به عنوان یکی از ظرفیتهای گردشگری مهم دانست و بیان کرد: مسوولان در سه شهرستان سمنان، سرخه و مهدیشهر بر تکمیل راه دسترسی آبگرم تاکید دارند.
همتی بیان کرد: مهمترین دستاورد و محور عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی در دو سال گذشته حرکت در چارچوب قانون، برنامه ریزی عملیاتی، دوری از سیاسی‌بازی و شفافیت است.
وی، کمرنگ بودن اصل مستندسازی را ضعف مجلس دهم شورای اسلامی دانست و بیان کرد: اگر تصمیم گیری ها و برنامه ها بر اساس مستندسازی نباشد، به سرانجام نمی رسد.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم وجود ثبات در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور برای پیشبرد هر گونه هدفگذاری، گفت: به عنوان نمونه در حوزه اقتصاد باید مشخص شود که آیا اقتصاد سیاسی می خواهیم یا سیاست اقتصادی، تا عوامل دخیل در بی‌ثباتی شناسایی و رفع شود.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسانات ارزی کنونی در کشور به دلیل چندین عامل دخیل است که همین عوامل نیز در برخی مباحث مانع تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه هایی درون‌زا، برون‌نگر، دانش‌بنیان، مردم‌دار و عدالت‌محور بودن است.
وی با اشاره به نقش نظارت مجلس بر اجرای قوانین و با بیان اینکه اگر آنچه دولت مصوب کند خلاف قانون باشد مجلس جلوی آن را می گیرد، خاطرنشان کرد: در دولت های نهم و دهم حدود 30 درصد از مصوبات دولت از سوی مجلس شورای اسلامی خلاف قانون تشخیص داده شد در حالی که در دولتهای یازدهم و دوازدهم کمتر از سه درصد از مصوبات دولت اینگونه بود که بیش از 90 درصد از آن اصلاح شد.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همایش روایت خدمت با محوریت عملکرد در طول دو سال مجلس دهم شورای اسلامی روز چهارشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی در سمنان برگزار می شود.
حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجموع حدود 270 هزار نفر جمعیت دارد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.