به گزارش ایرنا، وجود آب کافی در غرب استان سمنان به واسطه جریان داشتن رودخانه حبله رود به عنوان تنها رودخانه دایمی استان، رونق کشاورزی را در شهرستان های آرادان و گرمسار به همراه داشته است.
تولید محصولات کشاورزی با کیفیت مطلوب و رونق صنایع دام و طیور در غرب استان سمنان می طلبد توجه ویژه ای به ایجاد صنایع تکمیلی برای این محصولات در نظر گرفت تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و بهره برداری مناسب از این تولیدات ، اشتغالزایی قابل توجهی محقق شود.
فرماندار آرادان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشاورزی تمرکز ویژه این شهرستان برای اشتغال است و با وجود رونق این حوزه، نیازمند توجه بیشتر برای ایجاد صنایع تکمیلی به منظور اشتغالزایی بهتر هستیم.
سعید افشارنادری با تاکید بر لزوم توجه ویژه مدیران استان برای ارایه تسهیلات به بخش کشاورزی و صنایع تکمیلی در آرادان، گفت: به عنوان نمونه اجرای طرح بسته بندی محصولات کشاورزی که اکنون برای دریافت تسهیلات معرفی شده است، می تواند 200 نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کند.
وی خاطرنشان کرد: طرح های صنایع تکمیلی و واحدهای اشتغال آفرین که به بخش کشاورزی وابسته هستند در شهرستان آرادان قابل ارایه است ولی زیرساخت تحقق و اجرای آن فراهم نیست.
فرماندار آرادان بیان کرد: طرح دیگری که فرآوری تخم مرغ در آرادان است اگر مورد حمایت قرار گیرد و زمینه دریافت تسهیلات آن فراهم شود می تواند 120 شغل ایجاد کند.
وی اضافه کرد: آورده سرمایه گذار در طرح فرآوری تخم مرغ در آرادن 100 میلیارد ریال است و 150 میلیارد ریال تقاضای تسهیلات دارد.
افشارنادری تاکید کرد: اگر بر روی همین یک طرح بزرگ در شهرستان آرادان تمرکز شود و همراهی لازم با آن ایجاد شود، به اندازه بیش از 100 طرح کوچک می تواند زمینه اشتغال متقاضیان را فراهم کند.
وی با بیان اینکه جویندگان شغل در آرادان اکنون حدود 120 نفر است، گفت: با حمایت از این دست طرح های بزرگ، اشتغال لازم برای افراد زیردیپلم متقاضی کار در قالب همین دو طرح برآورده می شود.
فرماندار آرادان یادآور شد: در بخش مشاغل خانگی نیز این شهرستان 115 طرح به میزان سه برابر سهمیه آرادان در کمیته مصوب و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.
بر اساس نتیجه سرشماری سال 95 شهرستان آرادان 13 هزار و 884 نفر در چهار هزار و 919 خانوار، شامل هفت هزار و 67 نفر مرد و 6 هزار و 817 نفر زن و جمعیت دارد که از این میزان هفت هزار و 449 نفر در شهرها و 6 هزار و 435 نفر ساکن روستاها هستند.
عمده اشتغال در شهرستان آرادان در بخش های کشاورزی و دامپروری است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.