غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه دسترسی گرمسار - سیمین دشت - فیروزکوه در چهار مرحله در بخش استحفاظی شهرستان گرمسار در حال اجراست که برخی از قسمت ها برای آسفالت نهایی آماده شده است.
وی اظهارداشت: یکی از اولویت های تکمیل این طرح، سرعت در اجرای گام های سوم و چهارم است که با مشکلات مختلفی از جمله گشایش راه در دل کوه و ساخت پل روبرو است.
وی خاطرنشان کرد: طول این مسیر از گرمسار - فیروزکوه حدود 70 کیلومتر است که 18 کیلومتر آن در محدوده استان سمنان است.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گام نخست این طرح، 97 درصد پیشرفت و گام دوم هم آماده آسفالت نهایی است اما گام سوم آن بیش از 48 درصد و گام چهارم حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کاتب اضافه کرد: پیگیری برای تخصیص اعتبارات و سرعت بخشی در روند اجرا و تکمیل طرح ‌های راهسازی گرمسار در دستور کار قرار دارد.
وی تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز این طرح را از مسوولان امر خواستار شد.
660 کیلومتر از مسیر اصلی 860 کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده است که سالانه دستکم 15 میلیون زایران رضوی از این محور تردد می کنند.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 70 هزار تن جمعیت دارد، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.