حسن آلبویه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی پالایشگاهی و صنایع پایین دستی نفت در این شهرستان از چندی پیش در دست بررسی بود که به تازگی به تصویب این سازمان رسید.
به گفته وی ایجاد این شهرک برای تصویب نهایی به کمیسیون زیربنایی دولت ارسال شده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: در صورت تصویب نهایی، شهرک صنعتی تخصصی پالایشگاهی و صنایع پایین دستی نفت در جنوب شهرک صنعتی سرخه و در زمینی به وسعت حدود 300 هکتار ایجاد می شود.
وی ادامه داد: برنامه ریزی نهایی برای ایجاد انواع واحدهای صنایع و واحدهای مرتبط با پالایشگاه و صنایع پایین دستی نفتی مانند میعانات گازی پس از تصویب در کمیسیون زیربنایی دولت تدوین می شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان با اشاره به برخی ظرفیتهای استان برای جذب صنایع مختلف، گفت: وجود زمین های وسیع، امکان تامین برق و گاز، دسترسی به جاده های اصلی کشور، امکان انتقال تولیدات از طریق خطوط ریلی، وجود مراکز علمی و نیروی انسانی دانش آموخته، ویژگی های برجسته سمنان در جذب صنایع است.
آل بویه وجود راهبرد واحد را یکی از نیازهای رونق صنعت ذکر و خاطرنشان کرد: هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی در استان سمنان به منظور رونق هر چه بیشتر و رفع مشکلات تولید باید هرچه بیشتر باشد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان سمنان تاکید کرد: برگزاری نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان با مشارکت بخش های مختلف به ویژه برای رفع مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه تاثیر زیادی در حفظ تولید فعلی، افزایش تولید و اشتغالزایی در بخش صنعت داشته است.
استان سمنان 10 شهرک و هشت ناحیه صنعتی با یکهزار و 200 واحد صنعتی دارد که برای حدود 30 هزار نفر در این واحدها اشتغالزایی شده است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.