سید عبدالمجید نژاد صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازسازی جاده های روستایی به منظور رونق گردشگری و افزایش اشتغال و همچنین اجرای طرح های توسعه اقتصادی در این مناطق در اولویت است.
وی اظهارداشت: بازسازی بیش از 25 روستای سمنان براساس برنامه ششم توسعه به عنوان مناطق ویژه گردشگری انتخاب شدند که باید زیرساخت لازم برای حضور گردشگران در این مناطق مهیا کرد.
وی با بیان این که برای نوسازی این راه های ارتباطی و نصب چراغ های برق بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: اعتبار مالی اجرای این طرح ها، از محل خزانه وزارت راه و شهرسازی تامین می شود.
نژاد صفوی تصریح کرد: نوسازی راه های ارتباطی استان برای اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در این مناطق اجتناب ناپذیر است.
وی تصریح کرد: اکنون بیش از 30 درصد از راه های ارتباطی استان نیازمند بازسازی است و مهمترین دغدغه این اداره کل برای آسفالت این راه های دسترسی، تامین اعتبار است.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: در دولت تدبیر وامید جاده های 30 روستای این استان آسفالت و نوسازی شد و تاپایان دولت دوازدهم آسفالت بیش از 80 روستای دیگر در دستور کار قرار دارد.
نژاد صفوی ادامه داد: بیش از 500 میلیارد ریال در دولت تدبیروامید برای نوسازی شریان های فرعی استان هزینه شد و براساس آمار پلیس راه سمنان میزان تصادفات جاده ای در این مناطق بیش از 20 درصد کاهش یافت.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان اضافه کرد: برای نوسازی تمامی محورهای ارتباطی سمنان بیش از 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در یک دوره بلند مدت 20 ساله این برنامه های زیرساختی در این استان انجام می شود.
به گزارش ایرنا،استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد .همچنین 660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن 1395، 141 هزار و 858 نفر در 284 روستای استان سمنان زندگی می کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.