سید جواد رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیته امداد امروز به عنوان یک نهاد موثر و پویا در زمینه اشتغالزایی و محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور اقدام می کند.
وی اظهارداشت: امروز رفع بخش قابل توجه ای از مشکل بیکاری در جامعه از سوی این نهاد انجام می شود و در 40 سال گذشته صدها هزار تن از اقشار کم درآمد و محروم جامعه وارد بازار کار شدند.
وی با اشاره به اتهامات اخیر به کمیته امداد مبنی بر انجام هزینه برای کشورهای دیگر با کمک های مردم، خاطرنشان کرد: این نهاد به هیچ عنوان کمک های مردم ایران در سایر کشورها هزینه نمی کند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: کشورهای مختلف با الگو برداری از این نهاد ارزشی به محرومان و فقرا کشورهای خود کمک می کنند و دشمن با جوسازی درصدد ایجاد تفرقه در جامعه است.
رضوی تصریح کرد: در سال جاری با ارایه تسهیلات 170 میلیارد ریالی و اجرای طرح های اشتغال آفرین برای یکهزار و 160 مددجوی این نهاد در استان شغل ایجاد شد.
وی اضافه کرد: این تسهیلات به صورت هدفمند و با عنایت به رونق کارگاه‌های در حال فعالیت و همچنین مشاغل خانگی زیر پوشش این نهاد با هدف توانمند کردن مددجویان پرداخت شده است.
وی با بیان این که در این مدت چهار هزار مددجو مهارت فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند، اظهارداشت : در مجموع یکهزار مورد مهارت‌آموزی، 2 هزار مورد کارآفرینی و یکهزار حرفه‌آموزی دانش‌آموزی بوده که با هدف خروج آنان از چرخه حمایتی این نهاد ارایه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: 503 بیمار صعب العلاج در استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که برای رفع مشکلات آنان به حمایت های همه جانبه مردم نیاز است.
رضوی افزود: دستکم یکهزار یتیم و دستکم یک هزار و 500 کودک فقر زده زیر پوشش این نهاد هستند که ماهانه حدود 200 هزار ریال به این افراد پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، 22 هزار و 756 نفر معادل سه درصد جمعیت استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند و ازخدمات این نهاد بهره مند می‌شوند از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.