رشید یزدان‌فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحدهای صنعتی استان با سرمایه‌گذاری 47 هزار میلیارد ریال، پروانه‌ بهره‌برداری دریافت کردند.
به گفته وی بیش از 50 هزار نفر با صدور این مقدار پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت استان مشغول به کار شدند.
وی با اشاره به این که صنایع معدنی نقش بسزایی در اشتغال دارد، تصریح کرد: معدن، بخش اقتصادی پویا در استان است و عمده محصولات تولیدی بخش صنعت، کانی‌های غیرفلزی و مواد معدنی است.
وی اظهارداشت: صنایع شیمیایی و فلزی استان به ترتیب بعد از صنایع معدنی در رتبه دوم و سوم از لحاظ تعداد پروانه‌های بهره‌برداری هستند.
وی اضافه‌کرد: برخی از واحدهای تولیدی استان به خاطر مسایل و مشکلات مختلف به صورت نیمه‌فعال هستند که با حمایت و اتخاذ تدابیر لازم می توانند به چرخه فعالیت بازگردند.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان این که مشکلات واحدهای صنعتی دورن و برون ساختاری هستند،خاطرنشان‌‌کرد: کمبود نقدینگی، مطالبات کارگری و بدهی معوق از مهمترین مشکلات درون سازمانی واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.
یزدان‌فرد، انباشت محصول تولید شده، بالابودن هزینه های تولید و سو مدیریت را از دیگر مشکلات درون ساختاری صنایع استان برشمرد.
وی ادامه داد: واردات بی رویه، نبود بازار فروش و مشکلات صادرات، بهره‌وری پایین و تغییرات قیمت ارز از عمده مشکلات برون سازمانی صنایع استان است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: تامین زیر ساخت و اجرای درست قوانین،ارایه تسهیلات رونق و ایجاد ثبات در قیمت عاملی مهم در جلوگیری از رکودکاری و کاهش تولید واحدهای صنعتی به منظور اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان است.
به گزارش ایرنا، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارد.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.