به گزارش ایرنا، تصمیم گیران از قبل از این رخدادهای سیاسی، با دوراندیشی در تدوین برنامه ششم توسعه، پیش بینی بالاترین میزان ذخائر موردنیاز امور معیشتی مردم را در دستور کار قرار دادند.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجلس در قالب برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده است 30 درصد از درآمد فروش نفت باید به منظور تامین ذخائر حیاتی مورد نیاز کشور به صندوق توسعه ملی واریز و ذخیره سازی شود.
احمد همتی یادآور شد: این میزان تا پیش از این تا 20 و 25 درصد بود که بر اساس مصالح کشور نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را به 30 درصد افزایش دادند.
وی با تاکید بر این که ایران اسلامی برای هرگونه سناریوی سیاسی و هسته ای از سوی قدرتهای دنیا برنامه راهبردی در نظر دارد، اظهارداشت: رمز هر مقاومت و راهبردی در برای زورگویی قدرتهای دنیا وحدت داخلی و همبستگی ملی است.
همتی با تاکید بر ای نکه ایران اسلامی کشوری در حال توسعه است و هیچ گونه محدودیتی را برنمی تابد، تاکید کرد: ایران با خودکفایی کامل ذخایر راهبردی مورد نیاز معیشت مردم را پیش بینی کرده است و این مساله باید برای مردم محل اطمینان باشد.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود منابع مورد نیاز برای ذخایر مورد نیاز کشور، گفت: ارتباط ایران با کشورهای همسایه نیز به گونه ای است که در صورت نیاز همراهی لازم را خواهند داشت.
همتی تصریح کرد: ایران اسلامی چهره ای صلح طلبانه در دنیا از خود به نمایش گذاشته است که نقش مهمی در مسیر افزایش قدرت بین المللی برای ایران در منطقه دارد.
وی تاکید کرد: قدرتهای دنیا باید متوجه باشند ایران جدا از کشورهایی است که بتوان با اعمال فشارهای اقتصادی آن را از اهدافش منصرف کرد، ایران با قدرت و پیشرفت در حوزه های مهم اکنون در جایگاهی قرار دارد که تحت سلطه هیچ یک از قدرت های دنیا نمی رود و فشارهای مختلف بر ایران تاثیری ندارد.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رفتار خلاف عرف و قوانین بین المللی از سوی آمریکا فقط در قبال برجام نیست، ترامپ از پیمان بین المللی آب و هوایی پاریس نیز خارج شد.
همتی ادامه داد: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس برخلاف قطعنامه های بین المللی و در حوزه اقتصاد نیز اعمال تعرفه های گمرکی خارج از حساب و کتاب برای روسیه، چین و اروپا، همه نشان می دهد رفتار آمریکا فقط درباره برجام و ایران اسلامی اینگونه نیست.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس اروپا و کشورهای مستقل و قدرمند مانند روسیه و چین باید درک کنند که اگر متوجه رویکرد یکسویه آمریکا نباشند، تبعات بین المللی عجیبی برای جهان رخ خواهد داد.
ایران اسلامی در تولید مجموع مواد غذایی راهبردی تا 70 درصد خودکفاست که این خودکفایی در تولید گندم به عنوان راهبردی ترین محصول کشاورزی 100 درصد است.
تا قبل از دولت یازدهم، میزان تولید محصولات کشاورزی97 میلیون تن در سال بود که با برنامه‌های اجرا شده طی این سال‌ها شاهد ارتقای این محصولات به 118 میلیون تن بوده‌ایم و با بیش از 61 درصد رشد تولید گندم در این دولت، این میزان به 14.5 میلیون تن رسید و با این شرایط در سال 97 نیز ایران در تامین گندم خودکفاست.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.