به گزارش ایرنا، مددجویان از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند که ضرورت دارد با توانمندسازی و ایجاد امکان خودکفایی از طریق درآمدزایی، به گونه ای برنامه ریزی شود تا این قشر کمترین آسیب را متحمل شوند.
کمیته امداد امام خمینی(ره) در برنامه راهبردی خود نقشه راهی تعیین کرده است تا با توانمندسازی مددجویان خود از طریق طرح های مختلف حمایتی، سالانه 10 درصد از این مددجویان را توانمند و از چرخه حمایتی خود خارج کند.
بنا به اعلام برنامه های کمیته امداد کشور، استعداد سنجی، آموزش و کسب مهارت، تامین منابع، ارایه تسهیلات و نظارت بر طرح های اشتغال در کنار بازاریابی و بازارسنجی برای تولیدات مددجویان، از مراحل توانمندسازی مددجویان است که منجر به اشتغال پایدار می شود.
بر اساس اعلام مسوولان این نهاد انقلابی، در سال 96 تعداد 170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان فراهم شد و کمیته امداد سهم 20 درصدی در اشتغالزایی کشور داشته است و به عنوان نمونه 16 درصد از فرش و صنایع دستی کشور توسط مددجویان کمیته امداد در کشور تولید می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درآمد حاصل از طرح‌های اشتغال در قالب خدمات و فروش محصولات مددجویان در طرح‌های حوزه های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی در سال 96 به بیش از 234 میلیارد و 120 میلیون ریال رسید و بیشترین درآمد از طرح های بخش دامپروری و خدمات برای صاحبان طرح‌های اشتغال رقم خورده است.
سیدجواد رضوی با بیان این که در سال 96 تعداد 512 نفر تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق امداد ولایت به ارزش 663 میلیارد ریال دریافت کردند، گفت: از سال 87 تاکنون 12 هزار نفر از مددجویان جویای کار استان از مزایای تسهیلات اشغالزایی بهره‌مند و 9 هزار خانوار خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به سابقه این نهاد در اشتغالزایی برای مددجویان، اظهارداشت: در سال 95 تعداد 650 خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی خودکفا شدند‌ و در سال 96 این تعداد به 730 خانوار افزایش یافت.
وی بیان کرد: بیش از 26 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی، واریز مستمری، بیمه اجتماعی، درمان و خدمات فرهنگی به خانوار‌های جرائم غیرعمد تحت حمایت کمیته امداد استان در سال 96 پرداخت شد.
وی ادامه داد: هشت هزار و 200 خانوار مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان بیش از 58 میلیارد ریال مستمری در سال96 دریافت کردند و 2 هزار 453 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان با اعتبار 125 میلیارد ریال در سال گذشته پرداخت شد.
رضوی یادآور شد: در سال گذشته یکهزار 941 فقره تسهیلات حمایتی در سرفصل‌های کمک‌هزینه جهیزیه، تحصیلی، رفع مشکلات معیشتی، ازدواج به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و نیازمندان استان پرداخت ‌شد که ارزش اعتباری این تسهیلات 542 میلیارد ریال بود.
مدیرکل کمیته امداد سمنان تاکید کرد: 6 میلیارد و 270 میلیون ریال برای تهیه 267 فقره کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان، هدیه ازدواج به فرزندان پسر خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان و متقاضیان نیازمند هزینه شد.
بیش از 23 هزار نفر برابر با سه درصد از جمعیت 700 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد استان سمنان هستند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.