علی اصغر جمعه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به صدور 50 مورد پروانه بهره برداری صنعتی در سال جاری در استان افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد می شود در حالی که در مدت مشابه سال 96 این رقم حدود 2 هزار و 500 نفر بوده است.
وی با بیان این که در سال جاری تعداد 10 پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان صادر شد، اظهارداشت : این میزان در مدت مشابه سال 96، پنج پروانه بود که مبین افزایش 50 درصدی در صدور پروانه بهره‌برداری صنایع معدنی است.
وی ادامه داد: بیش از 30 درصد واحدهای متوسط و کوچک سمنان برای تولید محصولات نیازمند به روز رسانی ماشین آلات هستند که دولت باید با ارایه ساز و کارهایی برای رفع این چالش اقدام کند.
رییس اتاق بازرگانی سمنان اضافه کرد: واحدهای بزرگ استان سمنان به نسبت واحدهای صنعتی متوسط و کوچک در بحث استفاده از ماشین آلات به روز از جایگاه خوبی قرار دارند و براساس آمار موجود بیش از 70 درصد این واحدها از علوم روز در تولید محصولات استفاده می کنند.
جمعه ای تصریح کرد: یکی از علت های اساسی در تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران، نبود بازار فروش است و باید با نوسازی ماشین آلات خط تولید برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در سمنان تلاش کرد.
وی با بیان این که اقتصاد سمنان برای شکوفایی نیازمند توجه به زیرساخت هاست،افزود: باید با رفع تنش آبی در تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان برای افزایش اشتغال پایدار در سمنان تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.