داریوش طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زیرساخت آب و برق لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از یکسال گذشته فراهم شده است.
وی اظهارداشت: بیش از یکهزار واحد صنعتی و تولیدی در گرمسار و ایوانکی فعال است که می توان با توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در این شهرستان گام برداشت.
فرماندار گرمسار اضافه کرد: کمبود آب یکی از مشکلات اساسی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای اقتصادی در گرمسار است و باید با انتقال آب از حوزه های مختلف برای رفع این معضل اقدام کرد.
طاهری تصریح کرد: در سال جاری 360 میلیارد ریال برای تامین زیرساختها در زمینه های آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی شهرستان با بخش خصوصی قرارداد همکاری امضا شده است.
وی با اشاره به برخی رویکردهای برنامه ششم توسعه برای توسعه صنعت و رونق اقتصادی این شهرستان، تصریح کرد: تکمیل طرح منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در این برنامه گنجانده شده است.
فرماندار گرمسار بیان داشت: برای سال جاری اشتغالزایی برای بیش از یکهزار نفر با ارایه تسهیلات رونق تولید در شهرستان برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: تنها در 2 سال گذشته بیش از 20 واحد صنعتی جدید در شهرستان گرمسار به بهره برداری رسید که این امر به اشتغالزایی برای حدود 600 نفر منجر شده است.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با 2 هزار هکتار وسعت، در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در فروردین 95 به تصویب رسید.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
شهرستان گرمسار به دلیل نزدیکی با تهران و برخورداری از صنایع و واحدهای آموزش عالی، میزبان جمعیت قابل توجهی از استان تهران است.
بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان در گرمسار واقع شده است.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.