به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی سعیدی شامگاه روز دوشنبه در آیین گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در مسجد امام سمنان، افزود: رمز موفقیت امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی ترکیب سه رکن رهبری، شریعت و مردم در مسیر به ثم رساندن انقلاب بود.
وی با تاکید بر این که امام خمینی به عنوان رجل الهی پس از سال ها موفق به خلق بزرگترین معجزه قرن با رهبری انقلاب بود، اظهارداشت: انقلابها در دنیا به سه نوع انقلاب موفق و ابتر، انقلاب نیمه‌موفق و انقلاب موفق تقسیم بندی می شود که انقلاب ایران از نوع سوم بود.
وی یادآور شد: امام راحل 10 سال رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده داشت که ساختار و سازمان نوین، فردسازی، ملت سازی و حکومت سازی مهمترین دستاورد آن بود و به این ترتیب زمینه تداوم انقلاب و انتقال رهبری انقلاب به رهبر دوم فراهم شد.
رئیس دقتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تقسیم مراحل هر انقلابی به چهار مرحله پیروزی، استقرار، استمرار و استکمال، تصریح کرد: انقلاب هایی مانند فرانسه و اکتبر شوروی تا مراحلی از انقلاب پیش رفتند ولی انقلاب اسلامی با انتقال رهبری از رهبر اول به رهبر دوم تکمیل شد و این پذیرش رهبر دوم از هنرهای ملت ایران بود.
سعیدی با اشاره به انتقال مسالمت آمیز رهبری انقلاب از رهبر اول به دوم در تاریخ ایران، بیان کرد: یکی از شجاعت های امام راحل جداکردن آقای منتظری از مسیر انقلاب بود زیرا این فرد دچار انحراف شده بود.
به گفته رئیس دقتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، دوران رهبری دوم انقلاب متاثر از متغیرهای زیادی بود که با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب باعث استحکام انقلاب شده است.
وی ادامه داد: در طول رهبری 29 ساله رهبر معظم انقلاب با متغیرهایی مانند پایان جنگ و روی کارآمدن دولتهایی همراه بود که گرایش های عجیبی داشتند مانند کارگزاران که تغییر بزرگی در ذائقه ملت ایجاد کرد.
سعیدی با بیان این که در دوره هایی خواص در کشور اشتباه کردند، بیان داشت: مردم همیشه در مسیر انقلاب بودند و از فتنه گر حمایت نکردند.
وی با تاکید بر این که مسوولان باید ولایی بیندیشند و عمل کنند،گفت: مجلس ششم شورای اسلامی با رهبری همراهی نداشت، مجلسی ولایی نبود.
وی تغییر نسل ها و وجود جنگ های سخت و نرم را دیگر متغیرهای مهم دوران رهبری دوم انقلاب دانست و افزود: جنگ های منطقه ای مانند عراق، افغانستان، بالکان، 33 روزه و لبنان از این دست جنگ ها بود که در کنار ایجاد پدیده افراطی گری مانند طالبان و داعش همراه بود.
رئیس دقتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با تاکید بر نقش رهبری انقلاب در مقابله با داعش، بیان کرد: انتقال جنگ های نظامی به درون تمدنها به جای حمله مستقیم نظامی دیگر طرح بزرگ آمریکایی ها در این سال ها بود که مقابله با آن هنر زیادی می خواست.
وی با اشاره به ایجاد جنگ های نیابتی در منطقه با طراحی آمریکا و صهیونیسم و اجرای کشورهای مرتجع عربی، یادآور شد: ایجاد امپراطوری رسانه ای مانند تسلط ماهواره و اینترنت در مسیر اهداف استکبار دیگر متغیر دوره رهبری دوم انقلاب بود که در دوره اول وجود نداشت.
سعیدی تاکید کرد: سه دستاورد بزرگ دوران دوم رهبری انقلاب، صیانت از ارزشهای انقلاب، همراهی با رویکرد دولتهای مختلف و هدایت انقلاب در عرصه بین المللی بود.
در این آیین، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سید شهاب الدین چاوشی استاندار و جمعی از مسوولان و اقشار مردم و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.
امروز 2 هزار و 500 نفر زائر به سوی مرقد حرم مطهر امام راحل اعزام شدند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.