به گزارش ایرنا، مرور اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی نشان می دهد باورهای اعتقادی این چهره تاریخی ریشه در آرمان های ائمه معصومین(ع) و به ویژه آزادیخواهان و نقش آفرینان واقعه کربلا دارد.
رویکرد امام خمینی(ره) در تحقق آرمان های دینی و انسانی مبتنی بر آزادیخواهی و ایستادگی در برابر ظلم ظالمان علیه ملت ها، رویکردی بر پایه خداترسی و توکل به قدرت الهی و برخاسته از باور جهان‌شمول حقانیت در اعتقاد به توحید است.
آرمان های پیر جماران در انقلاب تاریخی 1357 به بار نشست و باوری در دل ملت های مسلمان منطقه و حتی در اندیشه آزادیخواهان جهان متبلور کرد که مهمترین ابزار مشترک بین آزادیخواهان جهان شد و امروز نیز این آرمانها محور وحدت روحیه استکبارستیزی در بین تمام حق‌خواهان عالم است.
مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آنچه اندیشه امام خمینی(ره) را به باوری عملی برای مردم ایران و مسلمانان تبدیل کرد این بود که اعتقاد ایشان برخاسته از تعلیمات ائمه معصومین(ع) بود.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی مهدی نژاد، امام راحل را احیاگر سنت پیامبر و ائمه معصومین(ع) در دوره معاصر دانست و افزود: باور امام چون برخاسته از عقل بود، هر عاقلی آن را می پذیرفت و به همین دلیل آرمان های امام(ره) همچنان محور وحدت‌‍بخش در بین ملتهاست.
وی به روحیه استکبارستیزی امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب در دوره ای حرف از استکبارستیزی و ایستادگی در برابر زورگویان زد که شرق و غرب زیر یوغ ظالمان بود و به همین علت پیام امام(ره) از سوی ملتهای مختلف شناخته و پذیرفته شد.
مدیر حوزه های علمیه برادران استان سمنان با بیان این که امام راحل با آرمان استکبارستیزانه چراغی برافروخت که ملتهای آزادیخواه در روشنایی آن مسیر خود را جست و جو می کنند، تاکیدکرد: به همین دلیل استکبار و همدستانش در تمام 40 سال گذشته با هزینه های فراوان به دنبال خاموش کردن آرمان امام راحل هستند.
مهدی نژاد تاکید کرد: آرمان امام خمینی(ره) حتی پس از 29 سال از رحلت جانسوزش، در بین مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و حتی افراد بی‌دین در دنیا خریدار دارد زیرا باوری آزادیخواهانه بر مبنای آزادی انسان و مقاومت در برابر ظالم است.
وی با اشاره به این که مردم ایران از پیش از انقلاب دین‌باور بودند و با مشاهد بی بند و باری دوران پهلوی، اندیشه های امام راحل را چراغ راه خود دیدند و دست به انقلابی تاریخی زدند، گفت: امروز نیز آنچه امام خمینی(ره) در وصیتنامه مهم خود فرمود از سوی مقام معظم رهبری با درایت و مدیریت در حال پیگیری است.
مهدی نژاد یادآور شد: به دلیل روحیه و پیام انقلاب است که جمهوری اسلامی بر پایه آرمانهای امام خمینی(ره) همچنان چراغ راه و هدایت ملت های آگاه و حق‌طلب است.
وی با تاکید بر این که اندیشه های انقلاب منطبق بر حقانیت صحنه کربلا و شهدای نینواست، گفت: همانگونه که امام حسین(ع) با وجود شهادت یارانشان به خاطر برحق بودن از مسیر حق خارج نشدند، انقلاب اسلامی ایران نیز با تکیه بر حق‌خواهی و دفاع از مظلوم بر آرمان های والای خود طی طریق خواهد کرد.
مدیر حوزه های علیمه برادران استان سمنان تاکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی سالانه هزینه های زیادی برای از بین بردم نام و یاد امام(ره) هزینه می کنند ولی آرمان امام راحل بیش از پیش در دنیا در حال گسترش است.
2 هزار و 500 زائر مرقد مطهر امام خمینی امروز چهاردهم خرداد از استان سمنان عازم تهران می شوند.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.