به گزارش ایرنا، تعطیلات مدارس از اواخر فصل بهار برای دانش آموزان آغاز می شود و نونهالان پیش از دبستان در تابستان فرصت مناسبی دارند تا در قالب آموزش های تخصصی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رنگی تازه به دنیای کودکی خود بزنند.
استان سمنان بیش از 110 هزار دانش آموز دارد و با اضافه شدن جمعیت نونهالان پیش از دبستان، برنامه ریزی مناسب فرهنگی برای این جمعیت مساله ای است که باید با رویکرد آینده نگری و غنی سازی اوقات فراغت مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 24 مرکز فرهنگی‌ و هنری کانون پرورش فکری در استان از ابتدای خرداد فعالیت‌های تابستانی خود را آغاز کرده‌اند.
مهدی جمال افزود: به‌ دلیل استقبال خانواده‌ها و حضور پرشور کودکان و نوجوانان در کارگاه‌ های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی مراکز فرهنگی ‌هنری کانون پرورش فکری، مربیان در این مدت علاوه بر نام‌نویسی اعضا در کارگاه‌ ها، فعالیت‌های تابستانی خود را آغاز کردند.
وی با اشاره به کتابخانه‌ های کانون پرورش فکری به‌عنوان عاملی موثر در افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان، بیان کرد: کانون پرورش فکری استان به ‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان 6 تا 17 ساله در 16 مرکز فرهنگی ‌هنری ثابت به برگزاری انواع کارگاه های مناسب با این گروه سنی با حضور مربیان متخصص اقدام کرده است.
به گفته وی، این کارگاه ها شامل نقاشی، طراحی، سفال‌گری، نوشتن خلاق، خو‌شنویسی، چرتکه، پویانمایی، عکاسی، موسیقی، رباتیک، کامپیوتر مقدماتی تا پیشرفته، ریاضی(آی‌مَث)، ظریف‌بُری با چوب، تئاتر ایده‌پرداز، قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، نمایش‌نامه‌نویسی، موسیقی، روخوانی کتاب، بازی و سرگرمی، تحقیق و پژوهش، گام به گام تا اندیشه، قرآن و احکام، آشنایی با حدیث، نجوم و کاردستی می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان خاطرنشان کرد: کارگاه‌های دوره‌ای در برخی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان براساس طرح درس ارایه‌ شده توسط مربیان هر کارگاه، در 12 جلسه برنامه‌ریزی شده و علاقه‌مندان درصورت تمایل می‌توانند در فصل‌های بعدی در کارگاه‌ها شرکت کنند.
جمال تصریح کرد: برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستاهای زیر پوشش برنامه‌ها و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در نظر گرفته شده و مربیان با حضور در روستاها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و جذب و پایدارسازی اعضا به اجرای فعالیت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: مربی کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری سمنان روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هر هفته در مناطق کم‌برخوردار حضور یافته و برای مخاطبان کودک و نوجوان آن منطقه به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد.‌
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان ، از اجرای فعالیت‌های دینی و اسلامی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مربیان مراکز فرهنگی‌هنری با اجرای فعالیت‌های متنوع در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش خلاق، معرفی کتاب، معرفی شخصیت و مسابقه اعضای کودک و نوجوان را با احکام نماز و روزه، آیات قرآنی، احادیث و زندگی امامان معصوم(ع) آشنا می‌کنند.
وی ادامه داد : فضاسازی ساده و هنرمندانه متناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن تکلیف برای روزه‌اولی‌ها، خاطره‌نویسی، معرفی کتاب، قصه‌گویی، معرفی شخصیت، معرفی و آشنایی با عظمت شب قدر و اهمیت روزه و روزه‌داری، برپایی سفره‌های افطاری با مشارکت اعضا و والدین‌، برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری با موضوع رمضان، ترتیل‌خوانی قرآن و شرکت در نماز جماعت مسجد محله، از برنامه‌هایی است که با تکیه بر مفاهیم دینی و قرآنی و به ‌منظور تقویت روحیه خداجویی و پرسش ‌گری در اعضا، آشنایی بیشتر آنها با قرآن کریم، تقویت روحیه ‌بندگی و ارتباط با خدا و شناخت نعمت‌های الهی با مطالعه کتاب‌های دینی در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری انجام می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه، میامی، شهمیرزاد و مهدی‌شهر میزبان اعضای کودک و نوجوان خود بر سفره افطار بودند.
42 هزار و 851 کودک و نوجوان در مراکز 24 گانه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان عضویت دارند که از این تعداد 13 هزار و 870 نفر ساکن روستاها هستند، موجودی کتاب مراکز این کانون در استان اکنون 267 هزار جلد است که بر اساس برنامه ریزی تا پایان سال 97 به 400 هزار جلد می‌رسد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.