سید شهاب‌الدین چاوشی روز شنبه در گفت و گو افزود: باید برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان از تمام ظرفیت ها استفاده کرد و بدون توسعه ناوگان هوایی و فرودگاه نمی توان انتظار توسعه پایدار استان را داشت.
وی اظهارداشت: تکمیل فرودگاه‌های استان در سال جدید یک اولویت مهم برای تحقق شعار سال بوده و تحقق این امر در جابه جایی کالاهای تولید و همچنین جذب گردشگر موثر است.
وی گسترش راه‌های ارتباطی و سهولت در جابه جایی کالا را یکی از راه‌های مهم حمایت از تولید داخلی به‌ویژه در استان مهم سمنان اعلام کرد و افزود: باید با تخصیص اعتبار و توسعه همه جانبه فرودگاه های استان محصولات صنعتی و کشاورزی سمنان را به نقاط مختلف جهان صادر کرد.
وی ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا هزینه تمام‌شده کالاهای تولید داخل کاهش یابد و دولت در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
استاندار سمنان توجه مردم به لزوم استفاده از کالاهای تولید داخل را خواستار شد و تصریح کرد: استفاده از کالاهای تولیدی کشور به بهبود وضع اقتصادی، ایجاد اشتغال و تحقق منویات رهبری کمک می‌کند.
وی بیان داشت: انجام طرح های اولویت‌بندی شده استان سمنان از برنامه‌های مهم کاری مدیران استان در سال 97 باشد.
چاوشی اضافه کرد: یکی از دغدغه های اساسی اقشار مردم وجود بیکاری در سمنان است و یکی از راه های مهم برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در کشور توجه ناوگان ریلی، جاده ای و هوایی در استان است.
وی بیان داشت: همه مردم استان سمنان را به همدلی، همراهی و همفکری دعوت می کنم و باید آحاد جامعه برای سربلندی این دیار تلاش کنند.
در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان سمنان پرداخت شد.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارد.
فرودگاه سمنان در 10 کیلومتری جاده سمنان - مشهد و فاصله آن از ورودی شرقی شهر سمنان در حدود 6 کیلومتر و از مرکز شهر سمنان در فاصله تقریبی هشت کیلومتری واقع شده است.
سابقه تاسیس این فرودگاه به سال 1355 برمی گردد که به صورت یک باند نیمه احداث شکل گرفت، تا سال 1375 که بهسازی آن دوباره انجام شد.
فرودگاه شاهرود حدود 25 سال پیش در زمینی به مساحت 720 هکتار در 15 کیلومتری شرق شهرستان در مجاورت جاده شاهرود به مشهد ساخته شد.
سال 1367 برای توسعه فرودگاه، ساخت ساختمان های پایانه مسافری ، تطویل و توسعه باند پرواز و اپرون آغاز شد.
اواخر سال 1380 با فرود اولین هواپیمای مسافری ،بهره برداری از فرودگاه آغاز شد.
این فرودگاه پس از مدتی وقفه در آذر ماه سال 1386 باردیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.