بهروز اسودی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس آخرین گزارشها حدود 400 واحد تولیدی استان غیرفعال است که 70 درصد از آن قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارد.
وی اظهارداشت: بهره وری تولید در سطح واحدهای تولیدی استان بین 37 تا 40 درصد است و 60 درصد ظرفیت تولید دیگر در استان را می توان با اتحاذ تدابیر راهبردی افزایش داد.
وی با اشاره به مشکلات مالیاتی، بیمه ای و نبود بازار فروش و نقدینگی واحدهای صنعتی استان افزود : مهمترین موضوع در بخش صنعت سمنان تولید و اشتغال است که باید با برنامه ریزی و اخذ تدابیر لازم بهره وری این امر افزایش یابد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان تصریح کرد: مهمترین مشکلات اقتصاد استان اکنون در بخش صنایع معدنی و معادن است که با امضا تفاهم نامه های مطلوب با چند شرکت خصوصی، کمک های شایانی به واحدهای صنعتی و معادن کوچک خواهد شد.
اسودی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن افزود: در معادن باید فرآوری ، امور زیربنایی از قبیل برق بطور جدی دنبال شود و در مس ، منگنز، آهن و ذغال سنگ که از ظرفیت های خوب این منطقه می باشد سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی تصریح کرد: باوجود پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، کماکان مشکلاتی در بخش صنعت سمنان وجود دارد و دیگر شاخص‌ها همانند بهره‌وری پایین، تحریم‌ها، نداشتن مدیریت اثر بخش و کارآمد باعث بوجود آمدن مشکلاتی دیگر شده است.
به گزارش ایرنا، 9 هزار میلیارد ریال سهمیه سمنان برای تسهیلات رونق تولید در سال 96، است و سهمیه استان برای پرداخت این تسهیلات امسال نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.
استان سمنان یکهزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 85 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.