آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیکاری یکی از مشکلات اساسی در نقاط مختلف استان است و باید مسوولان امر برای رونق کسب و کار در سمنان بیشتر تلاش کند.
وی اظهارداشت: باید به عواقب بیکاری جوانان توجه داشت و اشتغال برای دانش آموختگان باید در محور برنامه های دولت قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دولتمردان صدای معترضانی که حرف صحیح می‌زنند را باید بشنوند چرا که ایجاد اشتغال، مطالبات مردم محسوب می‌شود.
شاهچراغی تصریح کرد: بخش قابل توجه ای از بزهکاری های اجتماعی و نابسامانی های اخلاقی متاثر از فقر در جامعه است و کاهش آمار بیکاری می تواند گره گشای مشکلات کنونی کشور باشد.
امام جمعه سمنان اضافه کرد: از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست تا به دلیل کوتاهی مانع اجرای سیاست های اشتغال آفرین شود چرا که این سیاست ها موجب گره گشایی و رفع مشکلات استان و کشور می شوند.
شاهچراغی ادامه داد: هرگونه موانع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مدیران دستگاه ها بررسی و اعلام شود تا با هم فکری برای رفع آن اقدام شود.
وی تصریح کرد: کمبود آب و نبود زیرساخت های سرمایه گذاری 2 مشکل اساسی در اجرا نشدن طرح های توسعه اقتصادی در استان است که باید با تخصیص اعتبار و اجرای طرح های اشتغال آفرین برای کاهش آمار بیکاری تلاش کند.
وی ادامه داد: دولت دوازدهم باید وعده های انتخاباتی خود را برای کاهش بیکاری در سمنان عمل کند و توجه به منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی در استان می انجامد.
به گزارش ایرنا، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم ‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.