به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: امروز بیکاری یک تهدید جامعه محسوب می شود.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید به خاطر شرایط بیکاری، تمرکز ویژه بر کارآفرینی دارد، پس دستگاه های اجرایی و بانک ها باید توجه بیشتری به روند اشتغال آفرینی داشته باشند.
وی با تاکید بر این که بیکار چیزی برای از دست دادن ندارد، خاطرنشان کرد: بیکاری گاهی به تهدیدهای امنیتی و اجتماعی تبدیل می شود پس همه مشارکت در ایجاد شغل را جدی بگیرند.
استاندار سمنان با بیان این که در فرهنگ اشتغال مشکل جدی در دانش آموختگان داریم، تصریح کرد : شغل درخواستی برخی دانش آموختگان دانشگاهی متناسب با بازار کار نیست.
وی یادآور شد: برخی دانش آموختگان در کشورهای خارجی مشاغل پایین‌دست انجام می دهند ولی در داخل کشور به دریافت تسهیلات برای ایجاد کسب و کار و کارآفرینی رغتی ندارند.
چاوشی به بانک های استان سمنان توصیه کرد در روند ارایه تسهیلات به متقاضیان اشتغال را سخت‌گیری نکنند و گفت: مراحل ارایه تسهیلات در استان باید کوتاهتر و ساده تر باشد تا مردم خسته نشوند تا جامعه امیدآفرینی شکل بگیرد.
به گفته استاندار سمنان، اشتغال موضوع روز مدیران استان است و مدیران باید بدانند تا مساله اشتغال حل نشود، حل بسیاری از مشکلات میسر نمی شود.
وی با بیان این که هیچ فرصتی حتی برای ایجاد یک شغل هم نباید در جامعه از دست برود، بیان کرد: ظرفیت‌هایی که در استان سمنان وجود دارد که باید به کارگیری شود.
وی بیان داشت : اهمیت اشتغال آفرینی به گونه ای است که باید در ورودی شهرها تابلوهای اعلام میزان اشتغال آفرینی نصب شود.
استاندار سمنان بر مهارت آموزی برای اشتغال آفرینی تاکید و خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش فنی و حرفه ای شعار هر سمنانی یک مهارت باید به طور جدی پیگیری شود تا به اشتغال آفرینی بینجامد.
در این نشست عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشت و درباره روند ارایه تسهیلات در طرح های اشتغال آفرینی خانگی، روستایی و تعهد دستگاه های اجرایی مباخثی مطرح شد.
سال 96 دستگاه های اجرایی استان سمنان تعهد ایجاد 10 هزار و 400 شغل را داشتند که موفق به ایجاد 10 و هزار و 700 شغل شدند، سمنان پس از استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری کشور را دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.