علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون یکصد واحد صنعتی استان برای دریافت تسهیلات برای نوسازی ماشین آلات خط تولید در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت نام نویسی کرده اند.
وی اظهارداشت: هیچ محدودیت و سهمیه بندی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد و هر واحد صنعتی که در سامانه بهین یاب نام نویسی کند و تقاضایش مورد تایید گروه های نظارتی قرار بگیرد، مشمول این تسهیلات است.
وی بازسازی تجهیزات تولیدی را یکی از اولویت های اساسی برای افزایش اشتغال در استان ذکر و خاطرنشان کرد : برای ایجاد فرصت شغلی جدید باید هزینه بسیاری را متحمل شد و ایجاد فرصت های جدید شغلی و به روزرسانی عوامل تولیداز جمله این اقدامات است.
جمعه ای با بیان این که تولید و فعالیت های صنعتی باید بر اساس دانش و پژوهش باشد، تصریح کرد : با بهره گیری پژوهش و شرکت های دانش بنیان می توان کالای رقابت پذیر تولید کرد و شرکت هایی که به دانش و پژوهش در روند تولیدی بی تفاوت باشد، محکوم به شکست هستند.
رییس اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد: رفع مشکلات زیرساختی در واحدهای صنعتی از اولویت های اساسی برای افزایش اشتغال در استان است و دستگاه های اجرایی برای رفعاین معضل مسوول هستند.
وی اضافه کرد: برای سال جاری حدود 400 میلیارد ریال برای نوسازی ماشین آلات خط تولید سمنان اعتبار در نظر گرفته شده است که این امر در بلندمدت می تواند در افزایش اشتغال در استان تاثیر چشمگیری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید 87 تفاهم نامه با سرمایه گذاری 85 هزارمیلیارد ریال با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.