علی اصغر جمعه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 1392 تورم به حدود 45 درصد رسید که با درایت دولت تدبیر و امید این رقم اکنون به حدود 9 درصد در کشور رسیده است.
وی اظهارداشت: حرکت های با ثبات اقتصادی و مالی کشور از سال 1392 در دولت به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی نیمه فعال به چرخه تولید نمونه ای از این دستاورد است.
وی خاطرنشان کرد: با مهار تورم ، میزان مقاومت اقتصادی کشور در برابر فشارهای اقتصادی خارجی به شدت در چهار سال گذشته افزایش یافته است.
جمعه ای تصریح کرد: در بند نهم سیاست‌های ابلاغ شده رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی، بر اصلاح و تقویت همه ‌جانبه‌‌ نظام مالی با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی تاکید شد که از این منظر، بازگرداندن آرامش به بازار صنعت به عنوان نمونه ای از آرامش اقتصادی در کشور، نشاندهنده جهت‌گیری درست سیاست‌های دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.
رییس اتاق بازرگانی سمنان با تاکید بر این که در شرایط کنونی همه پیشرفت ایران و بهبود وضعیت رفاهی مردم را خواستار هستند، گفت: در چهار سال گذشته دولت موفق شد با برخورداری از اعتماد مردم و همکاری و پیشتیبانی مجلس و قوه قضاییه و دیگر ارکان نظام، اقتصاد را از شرایطی بحرانی خارج و در وضعیت با ثباتی قرار دهد.
وی تصریح کرد: ارایه تسهیلات حدود 6 هزار و 500 میلیارد ریالی دولت به واحدهای صنعتی و همچنین کاهش آمار بیکاری از حدود 15 درصد در سال 92 به کمتر از هشت درصد در سال 96 دراستان نمونه بارزی از اجرای موفق طرح اقتصاد مقاومتی در سمنان است.
جمعه ای اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید حدود 20 درصد از واحدهای صنعتی نیمه فعال استان به چرخه تولید بر گشتند و برای حدود 30 هزار نفر در بخش صنعت و معدن سمنان اشتغالزایی شد.
استان سمنان یکهزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.