محمود باهنر روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: وظایف این انجمن کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان، بازسازی شخصیت و اصلاح و ارشاد زندانیان، کمک در جهت اشتغال خانواده آنان، کمک به آموزش حرفه‌ای به زندانیان و سایر امور مربوط به توانمندسازی خانواده‌‌هاست.
وی رسیدن به استقلال مالی انجمن‌ها و پرداخت درآمدهای حاصله به خانواده زندانیان، برنامه‌ریزی جهت مشارکت بیشتر خیرین، سرمایه گذاری انجمن‌ها در بخش‌های اقتصادی درآمدزا و درآمدهای پایدار، جلب مشارکت موسسات خیریه، تلاش در جهت آموزش مهارتهای فنی و شغلی و پرداخت وام مشاغل خانگی به خانواده زندانیان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله برنامه‌های انجمن در سال جاری برشمرد.
وی با بیان این که خانواده زندانی در ارتکاب جرم او هیچ نقش و گناهی نداشته اما متاسفانه بیشتر از خود زندانی با دشواری و مشکلات روبروست، اضافه کرد: وظیفه انجمن‌ها در مواجهه با این مساله صرف پرداخت مستمری ماهانه و کمک‌های نقدی و کالا نیست بلکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در راستای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی بوده که بر آن تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های پیشگیری از طلاق همسران، پیشگیری از اعتیاد خانواده و فرزندان و ارتقا مهارت‌های اخلاقی و زندگی از جمله برنامه‌هایی است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های خانواده‌های زندانیان در استان برگزار و در سال گذشته بیش از 250 نفر از اعضای خانواده زندانیان از این کلاس‌ها بهره‌مند شدند.
انجمن حمایت زندانیان مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است که با شرکت مسوولان و معتمدان در شهرستان‌های دارای زندان تشکیل می‌شود.
این انجمن در جهت ارایه کمک‌های مالی، معنوی و آموزشی به زندانیان بی‌بضاعت و خانواده آنان و کمک برای ایجاد اشتغال، نوپروری و اصلاح زندانیان با زندانها و مراکز مراقبت پس از خروج زندانیان همکاری می‌کند.
به گزارش ایرنا، به مناسبت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان جشن نسیم مهر از سوی انجمن حمایت از زندانیان روز شنبه پنجم خرداد همزمان با سراسر کشور در سمنان و سایر شهرهای دارای زندان این استان برگزار می شود.
415 خانواده زندانی با جمعیت یک هزار و 150 نفر زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان استان سمنان هستند.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.