به گزارش ایرنا، سمنان با داشتن بیش از 300 روستا و همجواری قالب این روستاها با جنگل ، بیابان و گندمزارها و طبیعت بکر، فرصت استثنایی و ویژه برای ایجاد و توسعه گردشگری روستایی به وجود آورده است.
در استان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی و 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
به باور کارشناسان بخش صنعت گردشگری روستاها دارای ظرفیت‌های عظیم بومی و فرهنگی هستند و از این رو گردشگری روستایی باید به عنوان یکی از محورهای توسعه و رونق روستاها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: نهادینه شدن فرهنگ بومگردی در استان سمنان به‌خصوص در روستاهای هدف گردشگری در چند سال اخیر بسیار رضایت بخش است.
علی اصغر جمعه ای افزود: توسعه و کیفیت بخشی گردشگری با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی باعث تحول اقتصادی روستاهای سمنان از طریق اشتغال‌آفرینی، رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس روستاییان شده است.
وی اظهارداشت: اگر بخواهیم به افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در بخش گردشگری سمنان با محوریت اقامتگاه های بوم گردی توجه داشته باشیم علاوه بر تعداد و کمیت این اقامتگاه ها ،باید به مقوله کیفیت آنها هم توجه کرد.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در سمنان مهمتر از اصل پذیرش گردشگر است که یکی از زیرساخت‌ها، کیفیت خدمات به گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.
رییس اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت بسیاری در بخش گردشگری است که باید با ایجاد زیرساخت‌ها، بهترین استفاده را از این ظرفیت‌های توسعه محور ببریم.
جمعه‌ای تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از طریق بومگردی و یا توسعه گردشگری در استان سمنان به توسعه اقتصادی و اشتغال دست‌یابیم می‌بایست سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارند را به رعایت سطح کیفیت خدمات به گردشگران راغب سازیم چراکه گردشگری برخلاف سایر صنایع، بسیار بر روی خدمات تکیه دارد.
وی گفت: اگر بهترین خدمات و امکانات را برای گردشگران فراهم کنیم، در این صورت بهترین تبلیغ را برای جاذبه‌های گردشگری استان کرده‌ایم و در بخش گردشگری می‌بایست از ظرفیت‌های موجود در استان نهایت بهره را ببریم.
وی با اشاره به نبود هتل در روستاها و فقدان تمایل سرمایه‌گذاران برای ایجاد مکان هایی با هزینه های بالا در مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی اکنون تسهیلاتی با سود 6 درصد و در مناطق شهرهای کم‌جمعیت با سود 10 درصد به متقاضیان دارای شرایط اعطا می شود.
جمعه ای ادامه داد: روستاییان در این زمینه با ایجاد تعاونی و با سرمایه‌ای اندک به همراه فراگیری آموزش‌های لازم برای میزبانی از گردشگران، می توانند زمینه اقامت و رونق اقتصادی مناطق سکونت خود را رقم بزنند.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان افزود: با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، روستاییان می توانند در کنار کار کشاورزی یا دامداری به میزبانی از گردشگران نیز بپردازند ،گفت: امکان فروش صنایع دستی و تولیدات روستاییان دیگر فرصت شغلی برای روستاهایی است.
در استان سمنان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده و 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
در نوروز 97 تعداد 160 هزار گردشگر در شهرستان شاهرود در استان سمنان اقامت، 170 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و 105 هزار نفر از جاذبه های تاریخی این شهرستان بازدید کردند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.