به گزارش ایرنا، با نامگذاری سال 97 از سوی رهبری با عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' تلاش برای تحقق و توجه بیشتر به بخش های مختلف در کشور آغاز شد که بیشتر توجه به بخش تولید و رفع موانع این حوزه معطوف شد.
در صورت تولید کالای ایرانی به بهترین شکل، کالای تولیدشده همچنان با مساله ای به نام فروش و میزان استقبال ایرانیان برای خرید مواجه است که تنها در صورت فرهنگ سازی مناسب قابلیت تحقق دارد و این فرهنگ سازی بهتر است از دوران کودکی و در کانون خانواده شکل گیرد.
در هر خانواده به طور معمول یک یا چند کودک و نوجوان وجود دارد و کودکان و نوجوانان جمعیت قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند که با خرید کالای ایرانی برای آنان، در کنار تحقق شعار سال و حمایت از کالای داخلی، فرهنگی شکل می گیرد که در نسل آینده نیز حمایت از تولید ایرانی نهادینه می شود و موجی ماندگار برای حمایت و تکمیل چرخه اقتصادی ایران شکل می گیرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حمایت از کالای ایرانی به ویژه در بخش فروش نیاز به فرهنگ مناسب در جامعه دارد و چه بهتر که این فرهنگ سازی از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود.
مهدی جمال با بیان این که کودکان با کسب آموزش ها درباره اهمیت کالای ایرانی و نقش مصرف آن در بهبود اوضاع اقتصادی کشور متوجه نقش مهم خود برای کشور می شوند، گفت: آموزش های متناسب با شرایط سنی و همراهی خانواده ها برای ایجاد چنین فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به ایجاد پویش حمایت از کالای ایرانی به مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان، خاطرنشان کرد : این حرکت فرهنگی از ابتدای سال 97 با اعلام نام سال در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بیان کرد: ارایه آموزش های مرتبط با اهمیت مصرف کالای ایرانی در پایگاه مختلف به همت مربیان کانون پرورش فکری شهرستان‌ها در قالب نقاشی و قصه‌گویی انجام می شود.
جمال بر مشارکت بیش از پیش مربیان و اعضای کودک و نوجوان در زمینه استفاده از کالای ایرانی تاکید و خاطرنشان کرد : برنامه هایی از این دست با هدف تحقق شعار سال و به منظور حمایت از تولید ملی در قالب آموزش های ویژه کودکان و نوجوانان پیگیری می شود.
جمال تصریح کرد: در قالب های آموزشی برخی فایده های حمایت از کالای ایرانی مانند بهبود وضعیت اشتغال و تحکیم خانواده ها، افزایش تولید داخلی و صادرات، برای کودکان و نوجوانان ارایه می شود تا فرهنگ خرید کالای ایرانی به عنوان کاری حسنه برای آنان نهادینه شود.
وی بیان داشتد: سال 96 نیز مربیان در فراخوان 'همه با هم کالای ایرانی'، ضمن معرفی مشاغل تولیدی، صنعتی و همچنین آشنایی اعضای کودک و نوجوان با تولیدات داخلی آن ها را به خرید و مصرف کالای ایرانی تشویق کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به نقش مهم خانواده ها در نهادینه شدن فرهنگ خرید کالای ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده ها باید هم راستا با آموزش های کانون، با هدف تحقق شعار سال، در آموزش های ویژه کودکان و نوجوانان به ویژه در خرید برای آنان در تحقق این شعار همراهی کنند و فواید این مساله را در عمل به کودکان نشان دهند.
در سه واحد تولید نوشت افزار در استان سمنان سالانه 27 هزار تن نوشت افزار و 164 هزار عدد کیف و چمدان تولید می شود.
42 هزار و 851 کودک و نوجوان در مراکز 22 گانه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان عضویت دارند که از این تعداد 13 هزار و 870 نفر در روستا سکونت دارند، موجودی کتاب مراکز این کانون در استان اکنون 267 هزار جلد است که بر اساس برنامه ریزی تا پایان سال 97 به 400 هزار جلد می‌رسد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.