پژمان صالحی فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به این که ممکن است شرایط اهدای خون برای شهروندان استانی در ساعات روزه ممکن نباشد، طبق برنامه‌ریزی مردم می‌توانند در ساعات تعیین شده بعد از افطار برای اهدای خون اقدام کنند.
وی اظهارداشت: در پایگاه های انتقال خون امام رضا(ع) سمنان، شاهرود و دامغان، شهروندان می‌توانند علاوه بر ساعات هفت و 30 دقیقه تا 14 و 30 دقیقه هر روز، پس از افطار از ساعت 21 تا 24 برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر شهروندان برای اهدای خون از ساعت 21 تا یک ‌بامداد اقدام کنند.
وی با اشاره به این که به خاطر شرایط روزه به طور معمول مراجعه مردم برای اهدای خون در ساعات روز به شدت کاهش می‌یابد، بیان کرد: شهروندان باید بدانند نیاز خونی در هر شرایطی وجود دارد و به ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی در هر زمانی نیاز دایم به دریافت خون و فرآورده خونی دارند.
صالحی فر با اشاره به نیاز دائمی بیماران به برخی فرآورده‌های خونی مانند پلاکت، گفت: پلاکت فقط سه روز امکان مصرف دارد و نیاز است برخی فرآورده‌های خونی به صورت دایم تهیه و ذخیره‌سازی شود.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیان کرد : مردم خیراندیش استان همانند دیگر ایام سال، در ماه مبارک رمضان هموطنان خود را فراموش نکنند و با اهدای خون به ادامه حیات بیماران و نیازمندان کمک کنند.
وی با اشاره به نقش استان در تامین خون موردنیاز دیگر نقاط کشور، افزود: در کشور تهیه، توزیع و تامین خون در قالب شبکه ملی خونرسانی پیش‌بینی شده است و تمام استانها وظیفه همپوشانی در تامین خون موردنیاز در تمام نقاط کشور را دارند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان یادآور شد: در همین راستا، علاوه بر تامین 100 درصدی خون مورد نیاز مراکز درمانی استان، انتقال خون استان وظیفه تامین 16 هزار و 500 واحد خون برای دیگر استان‌ها را بر عهده دارد که این مساله فقط با همکاری شهروندان در اهدای خون محقق می‌شود.
سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر 100 هزار نفر است، این شاخص در کشور 27 و در استان سمنان 46 اهداکننده است.
79 درصد اهداکنندگان خون در استان سمنان اهداکننده مستمر هستند.
در سال 1396 تعداد 32 هزار و 701 نفر در پنج پایگاه هدای خون استان سمنان در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار موفق به اهدای خون شدند.
6103 /6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.