حمیدرضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد اشتغال و تولید، لازمه رونق اقتصادی و پیشرفت مناطق عشایری است و به منظور کاهش بیکاری طبق دستورالعمل قانون ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از صندوق توسعه ملی، این مبلغ به عشایر استان اعطا می‌شود.
وی برنامه‌ریزی برای منابع آب پایدار و رفع مشکلات خشکسالی، پرداخت تسهیلات به عشایر برای تولید و گردشگری و رفع موانع توسعه را از جمله برنامه های دیگر دولت برای توسعه این مناطق در سال 97 اعلام کرد.
وی افزایش مصرف‌گرایی و کاهش دام عشایری را نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: اهمیت ایجاد اشتغال و به خصوص رونق صنایع گردشگری در مناطق عشایری از نکات بسیار مهم و اولویت‌دار محسوب می‌شود.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان اظهارداشت : افزایش 2 هزار راسی دام عشایر سمنان برای امسال با ارایه تسهیلات از برنامه های مهم این نهاد برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در بین عشایر این استان است.
حسینی تصریح کرد: عشایر مهد تولید و ظرفیت‌ ایجاد اشتغال و توسعه به شمار می روند و دولت برای تحقق این امر در سال جاری، احداث راه‌های عشایری و بهسازی آن‌ها را در کنار توسعه و ارتقای سلامت عشایر و خدمات درمانی در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان این که راه‌اندازی مدرسه و مراکز آموزشگاهی و توسعه امکانات آموزشی و رفاهی برای مناطق عشایر در دستور کار مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، اضافه کرد: سیاست دولت در عمران و آبادانی عشایر بر هیچ‌کس پوشیده نیست و پیگیری مطالبات مردم در راستای حل مشکلات این مناطق از اهداف این نهاد است.
وی کاهش حجم پوشش گیاهی در مراتع را یکی از دغدغه های اساسی اداره کل امور عشایری استان برشمرد و تصریح کرد: درسال جاری بارش قابل توجهی در مراتع استان به وِیژه در مناطق طرود و خارطوران نباریده است که این امر بسیار نگران کننده است.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان خاطرنشان کرد : تاکنون بیش از 9 هزار تن جو برای دامداران عشایر استان با قیمت هفت هزار و 600 و هفت هزار و 900 ریال تامین شده است و اکنون مشکلی برای تامین جو موردنیاز دامداران وجود ندارد.
عشایر استان از یک ایل و 74 طایفه تشکیل شدند و بیش از 15 هزار نفر از جمعیت استان بیش از 700 هزار نفری سمنان را شامل می شوند.
بیش از 25 درصد از گوشت قرمز و 35 درصد از فرآورده های لبنی استان سمنان را عشایر تولید می کنند.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.