به گزارش ایرنا ، این تعداد که یکصد نفر بودند روز سه شنبه برای احقاق حق خود در محل میدان بار سه راهی بسطام -مجن با خودروهایشان اجتماع کردند.
آنان با بیان این که چند سال گذشته قیمت کامیون ها، وسایل و قطعات یدکی به شدت افزایش یافته است ، در عین حال کرایه آن ها به مدت بیش از پنج سال هیچ افزایش نیافته است.
علی رضا رجبی با 27 سال سابقه رانندگی در گفت و گو با ایرنا افزود : از پارسال تاکنون از جمله قیمت لاستیک و قیلتر هوا حدود 2.5 برابر شده است.
وی وضعیت بیشتر راه های کشور و به ویژه راه های حاشیه کویر استان سمنان را نامطلوب خواند و گفت: این راه ها موجب استهلاک فراوان رینگ و لاستیک کامیون ها شده و خسارت زیادی وارد می کند.
محمد قدرتی راننده دیگری به ایرنا گفت: در 2 ماه گذشته به بهانه نوسانات قیمت ارز انواع لاستیک های تولید داخل افزایش محسوسی داشته اند.
وی تصریح کرد : 2 ماه پیش یک نوع لاستیک گل ریز تولید داخل 21 میلیون ریال بود که اکنون 24میلیون و 500 هزار ریال شده و نوع گل درشت آن هم که 19 میلیون ریال بود اکنون به 23 میلیون ریال افزایش یافته است.
علی اکبر کاووسی کامیونداری دیگری به ایرنا گفت: تا یک ماه پیش هر گالن 20 لیتری روغن ایرانی یک میلیون و 450 هزار ریال فروخته می شد اما اکنون قیمت آن یک میلیون و 700 هزار ریال شده است.
وی عدم نظارت برکار شرکت های باربری را یکی دیگر مشکلات کامیونداران خواند و گفت : پنج سال پیش کرایه یک دستگاه کامیون از شاهرود به تهران 9 میلیون ریال بود اما اکنون هشت میلیون و 500 هزار ریال شد در حالی که حق کمیسیون این شرکت ها افزایش یافته است.
کاووسی استفاده از کامیون ها عبوری را یکی دیگر از مشکلات این کامیونداران برشمرد و اضافه کرد: شرکت های باربری برای این که سود بیشتری ببرند تلاش می کنند از کامیون های عبوری استفاده کنند چون کرایه کمتری را به آن ها پرداخت می کنند.
علی رضا حیدری راننده کامیون عدم ثبات در قوانین را مشکل بزرگ این قشر ذکر کرد و گفت : چند سال پیش همه رانندگان را موظف به استفاده از دستگاه جی پی اس کردند اما به محض این که همه رانندگان این وسیله را خریداری و نصب کردند اعلام شد که مشکلات ماهواره ای موجب مشکلاتی شده و دیگر نیاز به استفاده از آن ها نیست در حالی که هزینه های زیادی برای خرید آن ها شد.
وی ادامه داد : اکنون هم رانندگان را موظف کرده اند دوربین درون اتاقک نصب کنند که 12 میلیون و 500 هزار ریال قیمت آن است ، معلوم نیست پس از نصب آن به عاقبت دستگاه جی پی اس دچار نشود.
این رانندگان از مسوولان خواستند در باره افزایش کرایه آن ها ، بهسازی راه ها و نظارت بر عملکرد شرکت های باربری تدبیر کنند.
در شهرستان شاهرود بیش از 2 هزار دستگاه کامیون فعالیت دارد.
اجتماع کنندگان پس از آن که هیچ مسوولی برای پاسخ گویی آن ها حاضر نشد، محل را ترک کردند.
در همین حال خبرنگار ایرنا تلاش کرد با چند تن از مسوولان ذیربط در باره مشکلات این رانندگان گفت وگو کند که هیچ کدام حاضر به پاسخگویی نشدند.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت و 53 هزار کیلومتر مربع در شرق استان سمنان قرار دارد.
/6026/ 7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.