به گزارش ایرنا، متاسفانه بانیان ساخت این مجتمع مسکونی بدون در نظر گرفتن امکانات زیربنایی و اصولی برای شهرک های تازه تاسیس، ابتدا به سرعت بعد از جانمایی زمین اقدام به ساخت بلوک های هفت طبقه بدون توفقگاه خودرو کردند.
یکی از عمده چالش های این مجتمع مسکونی هشت هزار نفری رعایت نکردن اصول شهرسازی در آن است که اهالی آن را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.
محوطه سازی ، تعریف فضای سبز و محل بازی کودکان، ایجاد پارک و بوستان با کیفیت از مهمترین اولویت های ساخت سکونت گاه های شهری است که باید مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد اما در این مجتمع مسکونی کمتر رعایت شده است.
یکی از اهالی شهرک صنعتی ساز سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود : هنوز محوطه سازی این شهرک پس از سال ها از آغاز ساخت آن به اتمام نرسیده است.
نرگس محمدی وجود ساختمان های نیمه کاره رها شده در شهرک را از دیگر مشکلات این شهرک ذکر و اضافه کرد : این ساختمان های نیمه کاره اکنون محل تجمع بزهکاران شده است که مشکلاتی برای اهالی بوجود آورده است.
محمد کرابی دیگر اهالی این شهرک در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: مهمترین مشکل این منطقه نبود فضای سبز و بوستان است و بیشتر جمعیت ساکن آن از قشر جوان هستند که باید برای گذراندن اوقات فراغت آن فکری کرد.
وی تصریح کرد : ایجاد سالن سرباز ورزشی از دیگر نیازهای ساکنان این مجتمع مسکونی است چرا که نوجوانان و کودکان در محوطه های جلوی ساختمان و خیابانهای اطراف بازی می کنند که مشکلات را بیشتر کرده است.
**پارک جنگلی کومش امکاناتی ندارد
علیرضا یحیایی دیگر ساکن این مجتمع در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وجود پارک جنگلی کومش در جوار این شهرک گفت: این مکان بدون امکانات نه تنها برای ساکنان منطقه مزیتی ندارد بلکه محل تردد افراد غیرموجهی شده که باعث رعب و وحشت ساکنان شده است.
وی تصریح کرد : از مسوولان امر تقاضا داریم با سرکشی و بازدید از این مکان راهکاری برای ساماندهی این پارک ارایه داده تا مشکلات و آسیب های بیشتری دامنگیر این مجتمع مسکونی نشود.
**کمبود اعتبار عمده دلایل به اتمام نرسیدن طرحهای شهری است
شهردار سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کمبود و نارسایی‌های مسکن مهر سمنان کمتر از شهرهای دیگر است و نبود درآمد پایدار و کمبود اعتبارات از عمده دلایل به سرانجام نرسیدن طرح های شهری است.
محمد ناظم رضوی با بیان این که یکی از رویکردهای مهم شهرداری در این دوره ارتقای خدمات عمومی و رسیدگی بیشتر به شهروندان در بحث نشاط آفرینی است، اضافه کرد: اهتمام ما این است با برنامه‌ریزی درست مشکلات مردم در بحث شهری را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به درخواست فضای سبز ساکنان منطقه مسکونی صنعتی‌ساز مدیران برای پُر کردن اوقات فراغت، بیان کرد: چمن مصنوعی در این منطقه در دستور کار شهرداری قرار دارد و جانمایی شده و تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
شهردار سمنان از آمادگی سازمان فرهنگی شهرداری برای ایجاد سرای محله و پاتوق فرهنگی در این مجتمع مسکونی خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد شهرداری منطقه سه پس از طی روند قانونی سرعت خدمات رسانی به مردم این ناحیه را افزایش می دهد.
شهردار سمنان با اشاره به درخواست مردم صنعتی ساز مدیران سمنان برای ساماندهی پارک کومش به ظرفیت این پارک برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان این منطقه اشاره و اضافه کرد: مطالعات پارک کومش در دست بررسی است و مهمترین مساله در پارک جنگلی کومش حفظ درختان موجود با توجه به مشکل کمبود منابع آب است.
وی بیان داشت: وضعیت منابع آبی محدود و چاه های آب خشک شده و بخشی از درختان در آستانه نابودی هستند اما با یک برنامه در دست بررسی سعی خواهیم کرد با پیاده سازی سیستم آبیاری قطره ای درختان حفظ شوند.
ناظم رضوی بهسازی، جدول کشی و آسفالت و تعریف مکانی برای ساخت آلاچیق و سرویس بهداشتی و دیگر امکانات دیگر را از ضروریات راه اندازی این پارک دانست و ادامه داد: همه این موارد در این پارک پیش بینی شده و برای عملیاتی شدن آن تلاش خواهیم کرد.
وی به ضرورت حفظ حریم پارک جنگلی کومش با ایجاد حصار و استقرار نگهبان اشاره کرد و افزود: پارک جنگلی کومش به خاطر بحث اجتماعی نیازمند حریم و حصار به شکل مطلوب است که استقرار نگهبان در 2 مکان از اقداماتی است که برای امنیت مراجعان لحاظ خواهد شد.
ناظم رضوی بابیان این که درمحوطه داخلی پارک فضایی برای نشستن و چادرزدن مسافران و زائران پیش بینی شده است ،افزود: ضلع جنوبی پارک کومش با قابلیت 2 منظوره برای مسافران و ساکنان به صورت فضاهای آمفی تئاترر و باز و شهربازی پیش بینی شده و سعی خواهد شد با برنامه ریزی کمبود ساکنان این منطقه در بحث تفریحی و رفاهی جبران شود.
شهردار سمنان خاطرنشان کرد: مطالعات به پارک کومش در حال بررسی است و سعی خواهد شد عملیات اجرایی این طرح از تیرماه آغاز شود.
به گزارش ایرنا، در شهرک صنعتی مسکونی صنعتی ساز سمنان بالغ بر سه‌هزار خانواده و ببش از هشت هزار نفر جمعیت ساکن هستند.
علاوه بر این مجتمع مسکونی، مسکن مهر نیز نزدیک این شهرک با بیش از 20 هزار نفر جمعیت واقع شده است.
شهرستان سمنان دستکم 200 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.