ایرج کارخایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به گستردگی استان و گلوگاه های متعدد ،حوزه های زیستی سمنان مانند آب همواره در معرض تهدید پدافند غیرعامل قرار دارد.
وی مشارکت نهادهای اجرایی به منظور رصد و مقابله با تهدیدات زیستی و بیوزیستی را ضروری دانست و اظهارداشت: تامین آب آشامیدنی سالم برای شهروندان و حفظ منابع موجود باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.
وی ادامه داد : برنامه ریزی به منظور بازدید های مداوم از زیرساخت ها و مراکز حساس و خدمات رسان استان در برای اتخاذ تدابیر لازم و رفع نواقص در زمان بحران در دست اجراست.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تامین و استقرار مولدهای برق اضطراری، به منظور پیشگیری از وقفه در خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی را از جمله اقدامات پدافند غیرعامل برشمرد.
کارخایی اظهارداشت : بخش فناوری و رایانه ای یکی دیگر از نقاط مورد توجه دشمن است و شناسایی نقاط آسیب ‌پذیر این حوزه می تواند در پیشگیری پیامدها موثر باشد.
وی رصد، پایش و شناسایی انواع تهدیدات در شهرستان ها را مهمترین وظیفه مسوولان مربوط اعلام کرد و گفت: برای اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید از همه ظرفیت ها موجود در استان بهره گرفت.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد : طرح های مهم و حساس ساخت و ساز با همکاری شهرداری ها، دهیاری ها و سازمان نظام مهندسی از نظر رعایت و الزامات پدافندغیرعامل باید بازرسی و تایید شوند.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.
تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در حال حاضر به رعایت آن از سوی دستگاه های نظراتی و اجرایی وابسته است.
7342/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.