به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب 1397 را 'سال حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری کردند، دولت تدبیر و امید همچنان که در برنامه های خود مقرر کرده به سمت تسهیل شرایط سرمایه گذاری با هدف ایجاد رونق اقتصادی و تولید اشتغال در حرکت است.
دولت تدبیر با تمرکز بر بخش صنعت به عنوان یکی از بخش های مهم تولید اشتغال پایدار ، از یک سو به دنبال ایجاد اشتغال و از سویی به سمت بهره گیری از توان بخش خصوصی به منظور ایجاد رونق اقتصادی فارغ از هرگونه فشار اقتصادی و تحریم های دشمنان بوده است.
تدوین بسته های حمایتی برای بخش تولید با نام های تسهیلات رونق تولید، اشتغال روستایی و تسهیل صادرات غیرنفتی، راهکاری مهم و اساسی بخش اجرایی کشور در سال جاری است.
در استان سمنان در سال 1397 به منظور ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال، تعداد 60 نشست تسهیل و رفع موانع تولید پیش بینی شده که که حاصل آن ارایه تسهیلات رونق تولید و بازگشت بیشتر واحدهای صنعتی به چخه تولید خواهد بود.
از سویی دیگر تعهد دستگاه های اجرایی استان سمنان برای سال 96 به تعداد 10 هزار و 970 شغل بود که به طور کامل محقق و 2 درصد نیز فراتر از تعهد به اجرا درآمد.
استاندار سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : در سال گذشته 10 هزار شغل در استان ایجاد شد که می‌توان با ایجاد برنامه‌های اشتغالزایی از بروز آسیب‌های اجتماعی در شهرها جلوگیری و اشتغال را در روستاها افزایش دهیم.
سیدشهاب الدین چاوشی افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد 11 هزار شغل برای سال جاری در استان در دستور کار قرار دارد که با رفع موانع تولید و ترویج فرهنگ مهارت آموزی درصدد کاهش آماری بیکاری از 8.9 درصد به کمتر از هشت درصد در سمنان هستیم.
وی اظهارداشت : تنها کمتر از 10 ماه دیگر تا پایان سال 97 فرصت باقی است و بنابراین دیگر برای دستیابی به موفقیت نمی توان روی شانس و سعی و خطا حساب کرد و ما فرصت چندانی نداریم و نباید فرصت سوزی کنیم و باید تعهد ایجاد اشتغال که از سوی استانداری برنامه ریزی شده در کمترین زمان ممکن محقق شود.
وی بیان داشت : سال 97 را رهبر انقلاب، سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند و ضرورت دارد در پایان سال سهم استان سمنان در تحقق این فرمان را با عدد و رقم به آگاهی مردم برسانیم.
چاوشی بر اطلاع رسانی اقدامات دستگاه‌های اجرایی درباره تحقق شعار سال تاکید و اضافه کرد: ضرورت دارد دستگاه های اجرایی، مجموعه اقدامات خود به منظور تحقق شعارمهم ‌سال 97 را از طریق رسانه های عمومی به آگاهی مردم برسانند.
استاندار سمنان با اشاره به وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور و تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن مسوولان، تصریح کرد: شرایط کشور بسیار امیدبخش است و برخلاف سیاه نمایی های دشمنان، پیشرفت های قابل قبولی اتفاق افتاده است و گزارش مرکز آمار ایران نشان از توفیقات دولت در عرصه های مختلف به ویژه بحث اشتغال دارد.
چاوشی ادامه داد : واقعیت این است که مشکل انباشته ای به نام اشتغال در کشور وجود دارد که در سال های گذشته آن‌طور که بایسته و شایسته بود نسبت به آن تدبیر، برنامه ریزی و توجه نشد و پول هایی که باید صرف اشتغال و تولید می شد، موثر مصرف نشد و امروز شاهد انبوهی از مشکلات هستیم .
وی در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد : در پنج سال فعالیت دولت تدبیر و امید تلاش دولت این بود که موانع اشتغال را مرتفع کند و تلاش های خوبی هم در این راستا صورت گرفته است.
سمنان یکهزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت دارد و بیش 30 هزار نفر در این واحدهای تولیدی فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با هشت شهرستان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.