آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : پایبند نبودن آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشان از زورگو و غیرقابل اعتماد بودن این کشور است.
وی اظهارداشت : آمریکایی ها در بحث توافقنامه برجام با کمال وقاحت می گویند باید تحریم های جدیدی علیه کشور ایران اجرا شود و به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی هستیم.
وی ادامه داد : آمریکا به هیچ یک از مقررات و تعهدات خودش در برجام عمل نکرد که این امر گویای زورگو بودن این کشور است و باید مسوولان و مردم با وحدت، کارشکنی و توطئه های استکبار جهانی را خنثی کنند.
امام جمعه سمنان تصریح کرد : افکار عمومی جهان به خوبی می داند که ایران اسلامی هیچ بدعهدی در برجام نداشته و تعهدات خود را انجام داده و جهان سیاست های ترامپ را قبول ندارد.
شاهچراغی ادامه داد : انقلاب اسلامی با عزت و اقتدار و با سرعت در راستای تحقق اهداف ترسیم شده داخلی، منطقه ای و بین المللی خود به پیش می رود.
وی تصریح کرد : سیاست های کلان جمهوری اسلامی توسط رهبری تبیین می شود و به طور قطع مذاکره مجدد در رابطه با برجام به نفع کشور نیست.
به گزارش ایرنا ، توافق برجام یکی از موفقیت های تاریخی ملت ایران در مسیر پیشرفت و توسعه بوده و گروه های مختلف مردم از مسوولان انتظار دارند در این زمینه با هم وفاق کامل داشته باشند و این همگرایی برگ برنده ای در پیشبرد اهداف عالی جمهوری اسلامی در سیاست خارجی به ویژه موضوع دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز است.
ترامپ روز سه شنبه هفته گذشته با تکرار اتهام ها علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد و این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 10 بار پس از اجرایی شدن برجام، پایبندی ایران را به این توافق بین‌المللی تایید کرده است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.