به گزارش ایرنا، تلاش برای ‌گسترش شعاع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بدنه جامعه و همچنین استقرار این نظام آموزشی، امری است که باید بیش از گذشته به آن پرداخت.
براساس آمار 40 درصد بیکاران کشور و استان سمنان دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند که مهارت آموزی از راهبردهای اصلی نجات جامعه در شرایط کنونی برای خروج از بیکاری و ایجاد اشتغال است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان روز دوشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا، مهارت آموزی و خلاقیت در بخش علمی و آموزشی را جزو اولویت این نهاد آموزشی برشمرد و گفت : همزمان با سمنان پنج استان دیگر در کشور در بخش مهارت آموزی آغاز به کار کرده‌اند که سمنان در این امر پیشرو است.
محمد دستورانی با بیان این که در سال جاری 6 هزار نفر به عنوان طرح ایران مهارت، از ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشکده فنی آزاد بهره مند می شوند.
وی اظهارداشت : بهره‌مندی از ظرفیت آموزشکده فنی و دانشگاه آزاد و کارگاه‌ها و امکانات آن در قالب قرارداد از جمله برنامه‌های اولویت ‌دار آموزش و پرورش برای ترویج مهارت آموزی است.
وی تجهیز کارگاه ‌ها و آزمایشگاه ‌ها در هنرستان‌ها و دبیرستان‌ها که مراکز مهارت آموزی به شمار می روند را ضروری دانست گفت : ساماندهی دبیرستان‌های کار و دانش که از امکانات کارگاهی و آزمایشگاه مستهلک برخوردارند برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در استان ضروری است.
دستورانی تصریح کرد : مهارت‌آموزی فرصت شغلی ارزشمند برای دانش آموختگان آینده است و این طرح پاسخگوی بخش بزرگی از نیازهای امروز جامعه در بحث بیکاری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت : دانش‌آموزانی که در شاخه های نظری مانند علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی تحصیل می‌کنند مکلف به گذراندن دوره مهارت آموزی زندگی و حرفه‌ای خواهند شد و طبق بررسی‌های میدانی تعداد دانش آموختگان فاقد مهارت در استان قابل توجه است.
به گزارش ایرنا، بیش از یکصد و 20 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان اسمنان تحصیل می کنند و براساس آمار موجود بیش از 40 درصد از جمعیت بیکار سمنان از افراد دانش آموخته دانشگاه ها هستند.
دستکم 120 هزار دانش آموز استان سمنان در یکهزار مدرسه تحصیل می کنند.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.