به گزارش ایرنا، نبود این مرکز درمانی تخصصی در استان 700 هزار نفری سمنان مشکلاتی عدیده ای برای مردم این دیار ایجاد کرده است به طوری که بیماران برای درمانشان باید به استان های همجوار سفر کنند.
مردم سمنان اکنون برای درمان سوختگی شدید به استان‌های مازندران و تهران می روند که هم به لحاظ اقتصادی و روحی و روانی هزینه سنگینی را متحمل می شوند.
تکمیل بیمارستان جامع فوق تخصصی سوختگی سمنان علاوه بر ارایه خدمات درمانی به بیماران داخل استان، به لحاظ واقع شدن در مسیر تردد مسافران در راه ارتباطی شرق به غرب کشور می تواند به دیگر هموطنان هم خدمات ارایه دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این بیمارستان 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال جاری در صورت تخصیص اعتبار به بهره برداری می رسد.
مهدی شادنوش گفت : تاکنون 230 میلیارد ریال برای احداث این بیمارستان جامع فوق تخصصی سوختگی و همچنین درمان سرطان هزینه شده است.
وی با بیان این که بهره برداری این بیمارستان فوق تخصصی سوختگی می‌تواند بخشی از نیاز درمانی استان را تأمین کند، اظهار داشت: برای تجهیز این بیمارستان علاوه بر هزینه تکمیل ساخت، 150 میلیارد ریال اعتبار لازم است که البته با نوسانات امروز ارز شاید این پیش‌بینی متفاوت شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به کمک 20 میلیارد ریالی خیّران در طرح بیمارستان جامع فوق تخصصی سوانح سوختگی سمنان گفت : این بیمارستان در 2 بخش شامل 20 تخت بستری برای بیماران سوختگی و 40 تخت بخش درمان سرطان و بیماری‌های مرتبط با آن احداث ‌شده است.
شادنوش تصریح کرد: این بیمارستان در زمینی به وسعت 12هزار مترمربع ساخته‌شده و به دلیل سفرهای درمانی مردم به خارج از استان به‌ویژه به ساری و تهران، مطالبه مردم سمنان احداث بیمارستانی برای رفع نیازهای درمانی بود که اکنون شاهد تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی و درمان سرطان در سمنان هستیم.
استان سمنان هشت شهرستان دارد.
دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی ، 18 رشته در مقطع کارشناسی دارد.
در استان سمنان 2 دانشگاه علوم پزشکی یکی در سمنان و دیگری در شاهرود فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.