به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی استان در سالن غدیر استانداری افزود : بیکاری دلیل اساسی افزایش آسیب های اجتماعی است و همه مسوولان باید برای حل این معضل اقدام کنند.
وی اظهارداشت : رویکرد استانداری در سال جدید توسعه اشتغالزایی و رونق تولید است.
وی با بیان این که سال گذشته صادرات استان بسیار ناچیز و در حدود 50 میلیون دلار بود، خاطرنشان کرد: صادرات در حدود یک میلیارد دلار تا 2 سال آینده برای این استان هدفگذاری شده است.
چاوشی با تاکید بر نشاط اجتماعی در استان اضافه کرد : برخی مصادیق که در اسلام تاکید شده و موجب نشاط اجتماعی در جامعه می شود به درستی اجرا نمی شود‌.
استاندار سمنان یکسانی عمل و رفتار افراد در جامعه را عامل کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: دین ستیزی در جامعه به دلیل فهم نادرست از دین است.
وی ادامه داد : نسل جوان سرگردان بوده و مشکلات امروز به دلیل فهم غلط از دین است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : اولین قدم برای کاهش آسیب های اجتماعی شناخت نیازهای افراد جامعه در رده های سنی مختلف است.
سعید ناجی تصریح کرد : راهکار کاهش آسیب های اجتماعی مهارت آموزی و توانمندسازی افراد با هدف ایجاد اشتغال پایدار است.
وی با بیان این که کاهش آسیب های اجتماعی منجر به نشاط اجتماعی و داشتن جامعه پویا می شود ، گفت: نبود شناخت و اطلاعات دقیق از آسیب های اجتماعی از مشکلات این حوزه است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان استفاده از ظرفیت‌های مردمی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری دانست و گفت : با مدیریت مردمی می‌توان علاوه بر کاهش آسیب ها، نشاط اجتماعی را در جامعه گسترش داد.
امیر بینایی بیان داشت : مردمی کردن مدیریت اجتماعی به جد در حال پیگیری و مردم از آسیب‌ها شناخت کافی دارند و اگر وارد فضای مدیریت اجتماعی شوند بسیاری از اهداف در مهار آسیب‌های اجتماعی محقق می‌شود.
وی تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز به پشتیبانی دفتر امور اجتماعی استانداری، راه‌اندازی شورای محله در مدیریت آسیب ‌های اجتماعی را از اقدامات مهم برای مهار و کاهش آسیب‌ها برشمرد.
بر اساس آمار وزارت بهداشت از هر چهار نفر در کشور یک نفر به یکی از اختلالات روانی مبتلاست و برخی آسیب های اجتماعی مانند خشونت، نزاع، طلاق و اعتیاد، علت اصلی بسیاری از پرونده های قضایی کشور است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.