رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره این مرکز به ایرنا گفت : مرکز دیالیز 32 تختخوابی شرکت اسپید شاهد در سمنان با بهسازی ساختمانی در یکهزار و 500 مترمربع با بیش 50 میلیارد ریال اعتبار از سوی این شرکت در مجموعه بیمارستان کوثر سمنان افتتاح شد.
مهدی شادنوش یادآور شد : پیش از این در بیمارستان کوثر سمنان مرکزی با 16 تخت به دیالیز بیماران می پرداخت که اکنون 32 تخت در اختیار بیماران دیالیزی است و 16 تخت قبل به بخش آی. سی. یو اضافه می شود و مشکل کمبود تخت این بخش برطرف می شود.
وی با بیان این که فضای بخش دیالیز قبلی در بیمارستان کوثر سمنان در شان بیماران نبود، گفت: به همت شرکت اسپید شاهد و بنیاد شهید و امور ایثارگران، وضعیت ارایه خدمت به بیماران دیالیزی در سمنان به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به این که افزایش کیفیت خدمت درمانی با واسپاری خدمات درمانی به بخش خصوصی افزایش خواهد یافت، گفت : به این ترتیب، دانشگاه علوم پزشکی وظیفه نظارت را برعهده خواهد داشت.
مشاور وزیر بهداشت و درمان در امور مشارکت های اقتصادی در این آیین در تالار بیمارستان کوثر سمنان گفت: واگذاری بخشی از خدمات درمانی در کشور از سیاست های اساسی کشور است.
محمدجواد خسروی تاکید کرد : برخی زمزمه های نامبارک در کشور وجود دارد که نگران کیفیت خدمات درمانی واگذار شده به بخش غیردولتی است که این دیدگاه درست نیست و هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد.
وی با اشاره به این که پیش از این دانشگاه های علوم پزشکی کشور وظیفه ارایه خدمت و نظارت بر خدمات را توامان داشته است، گفت: با برون سپاری ارایه برخی خدمات مانند دیالیز به بخش خصوصی، دانشگاه های علوم پزشکی در بخش نظارت باید قوی‌تر عمل کنند.
وی یادآور شد : ارایه خدمات درمانی در چرخه برون سپاری تقویت می شود و دریافت‌کنندگان نباید نگرانی درباره کیفیت این نوع خدمات داشته باشند.
خسروی با تاکید بر اینکه ارایه خدمات دیالیز از سوی شرکت اسپید شاهد در کشور که از مرکز دیالیز در استان سمنان آغاز شده است باید از کیفیت مطلوب برخوردار باشد، افزود : هدف این مجموعه در ارایه این خدمات نگاه اقتصادی نیست.
وی تاکید کرد : وزارت بهداشت و درمان بر ارایه خدمات خوب و عالی رضایت ندارد و کیفیت خدمات باید به عالی و عالی‌تر بهبود یابد.
مشاور وزیر بهداشت و درمان در امور مشارکت های اقتصادی بیان کرد : در مراحل برون سپاری خدمات درمانی به بخش خصوصی، دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید هم‌افزایی و مشارکت مناسب داشته باشند.
بخش دیالیز شاهد در بیمارستان کوثر سمنان دارای سه بخش دیالیز بیماران، بخش درمانگاهی و پذیرش و آماده‌سازی بیماران است و سالانه قادر به ارائه 25 هزار نوبت دیالیز به بیماران است.
در این آیین، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت، سیدعباس دانایی فرماندار و جمعی از مسوولان استان سمنان حضور داشتند.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، هفت بیمارستان و مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.