به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در دیدار با پرویز فتاح رییس کمیته امداد کشور در فرمانداری گرمسار افزود: رویکرد بدون مددجو از رویکرد استانداری سمنان است که تا چند سال آینده در استان اجرایی می شود.
وی اظهارداشت : راه اندازی مجمع خیرین مهارت آموزی و اشتغال از دیگر برنامه های استانداری سمنان برای افزایش آمار اشتغال در استان است.
وی خاطرنشان کرد : بانک اطلاعاتی نیازمندان و راست آزمایی برای کاهش تکدی گری در استان از دیگر برنامه هایی است که می تواند چهره شهرهای استان را بدون گدا جلوه دهد.
چاوشی تصریح کرد : طرح مهاجرت معکوس و جا به جایی مردم از مناطق شهری به روستاها از رویکردهای اساسی استانداری سمنان برای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی استان است.
استاندار سمنان ادامه داد : طرح کمک به مددجویان مناطق روستایی به منظور جلوگیری از مهاجرت از اقدامات مثبت برای رفع فقر در این مناطق از استان است.
استاندار سمنان با بیان این که در سال گذشته حدود 10 هزار شغل در استان ایجاد شد که این امر نشان دهنده تحقق صددرصدی برنامه اشتغالزایی در سال 96 از سوی استانداری بوده است.
چاوشی بیان داشت : برای امسال هم ایجاد اشتغال برای 11 هزار نفر برنامه ریزی شده که کمیته امداد نقش اساسی در عملیاتی کردن این طرح دارد.
22 هزار و 756 نفر معادل سه درصد جمعیت استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند به گزارش ایرنا، از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.
به گزارش ایرنا،استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.