احمد همتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : عهدشکنی و قانون شکنی‌های آمریکا فقط در برجام نیست و برجام فقط یکی از آن موارد است.
وی با هشدار درباره این که این عهدشکنی در برجام می تواند جهان را با مخاطرات جدی روبرو کند، اظهارداشت: جنگ جهانی اول و دوم با مسایلی کوچکتر از این مورد آغاز شد.
همتی با اشاره به این که خروج آمریکا از برجام می تواند نزاع‌های منطقه‌ای و حتی جهانی به دنبال داشته باشد، خاطرنشان کرد : باید به شخصیت نامتعادلی مانند ترامپ نتیجه این اقدامش فهمانده شود که پایان کارش چه می شود.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : آمریکا به دنبال اجرای سیاست تک‌قطبی کردن جهان است و اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند روسیه و چین باید بدانند ترامپ فقط به ایران بسنده نمی‌کند.
به گفته وی این کشورها باید جلوی تک‌روی‌ها، قانون‌شکنی‌ها و عهدشکنی‌های ترامپ بایستند.
همتی یادآور شد : در شرایطی که آمریکا از برجام خارج شده، طبق این قرارداد ایران می‌تواند به طور کامل از برجام خارج شود، ولی به گفته رئیس جمهوری همچنان منتظر اقدام مناسب قدرت‌های دنیا در برابر آمریکا می مانیم.
وی بیان کرد : قدرت های دنیا باید برای این معضلی که آمریکا ایجاد کرد چاره ‌اندیشی کنند و ایران حق این را دارد تا از ظرفیت‌های حقوقی خود برای پاسخ و حل مساله حتی تا خروج از قراداد ان. پی. تی استفاده کند.
وی تاکید کرد : فرهنگی که ترامپ بر اساس آن در شرایط کنونی رفتار می‌کند، فرهنگ کاباره‌ای است که به درد جهان متمدن امروز نمی‌خورد.
نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به همصدایی تمام طیف‌های داخلی در موضع‌گیری علیه اقدام ترامپ اشاره و خاطرنشان کرد : تمام بخش‌های نظام اسلامی برای احقاق حق ایران در این قرارداد بین‌المللی اکنون یکصدا هستند.
ترامپ روز سه شنبه هفته گذشته با تکرار اتهام ها علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظرف مدت سه تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.
این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 10 بار پس از اجرایی شدن برجام، پایبندی ایران را به این توافق بین‌المللی تایید کرده است.
6103/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.