به گزارش ایرنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی روز شنبه در پنجمین جلسه شورای معادن استان در سالن غدیر استانداری افزود : توجه به واحد‌های فرآوری نیاز کنونی معادن استان است و این مهم باید در اولویت فعالان این بخش قرار گیرد.
وی با بیان این که معادن باید منشأ برکات برای مردم باشند، اظهارداشت : وقتی معدنی استخراج می شود مردم باید در کنار آن از مزایای آن بهره‌مند شوند.
به گفته وی توجه و برنامه‌ریزی در بخش فرآوری معادن به توسعه اشتغال منطقه منجر می شود.
استاندار سمنان ادامه داد : مشکل عدم تناسب تحصیلات و بازار اشتغال چالشی است که از سال های گذشته وجود داشته و فراهم شدن این تناسب زمان بر است.
وی با تاکید بر این که در کنار توسعه معادن باید ملاحظات زیست محیطی و کارهای اجتماعی در جهت اغنای مردم صورت گیرد، گفت: توسعه صنعتی باید منتهی به کاهش خسارت‌های زیستی باشد و تعهدات مشخص شده در این بخش به طور کامل عملیاتی شود.
چاوشی توجه به دغدغه مردم برای صدور مجوز استخراج معادن را ضروری دانست و افزود : حجم تخریبی که در راستای فعالیت معادن صادر شده باید بررسی و اگر خارج از چارچوب و توافقنامه است مراقبت شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست فعالان اقتصادی بخش معادن مهمترین چالش‌های فراروی این بخش را مطرح کردند.
سمنان یکهزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان فعالیت دارد، به گزارش ایرنا، 40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغال سنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان اکنون 40 نوع ماده معدنی و سالانه نزدیک به 16 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.
7342/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.