به گزارش ایرنا، سیدحسن حسینی شاهرودی شنبه شب در جلسه شورای اداری در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه شاهرود با ابراز رضایت از انتصاب استاندار جدید، افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی به استان های کشور سفر می کنند ، اما تا کنون نتوانسته ام آن ها را به استان سمنان دعوت کنم چرا که در استان و بویژه شرق آن طرح بزرگی برای اجرا نداریم.
وی بیان کرد : در استان های دیگر اتفاقات عظیمی رخ داده اما در استان سمنان و شاهرود دگرگونی خاصی را شاهد نبوده ایم.
وی ایجاد زیرساخت ها را نیاز واقعی استان سمنان خواند و گفت : در سال های گذشته نتوانستیم صنایع اساسی را راه اندازی کرده و با جذب سرمایه گذار خارجی صادرات محور باشیم .
وی خاطرنشان کرد : پارسال همایش بین المللی توسعه استان برگزارواعلام شد 250 میلیاردریال تفاهم نامه تنظیم شده ولی تاکنون چیزی مشاهده نشده است .
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گره های کوری در استان وجود دارد، افزود: گاهی می بینیم برخی مدیران گزارش هایی می دهند و ممکن است این گزارش ها خلاف واقع باشد. بعضی از رسانه ها گاهی در برخی حوزه ها ورود کرده و تند می شوند. گاهی حرف هایی زده می شود که با انسجام و وحدت استان همخوانی ندارد. همه این ها ناشی از فشارهای روانی است.
حسینی شاهرودی اضافه کرد : مسوولان شرق استان سمنان را قطب کشاورزی اعلام می کنند ، در حالی که این موضوع درست نیست، استان 70 هزار تن تولید گندم دارد که سهم شرق آن 40 هزار تن است ، در حالی که در یکی از شهرستان های همسایه در استان گلستان حدود 280 هزارتن گندم تولید می شود .
وی با بیان اینکه به بهانه کشاورزی از صنعت، گردشگری، معدن و توسعه باز مانده ایم، یادآور شد: مشکل اساسی مردم شاهرود آب آشامیدنی است. هیچ روش نوینی در کشاورزی نداشته و از صنعت هم باز مانده ایم. حتی صنایع تبدیلی در این منطقه پا نگرفته است.
این نماینده مجلس تاخیر در دریافت مجوز مرز هوایی و تصویب منطقه ویژه اقتصادی شاهرود را از دیگر مشکلات این منطقه برشمرد و گفت: در حوزه راه تنها شهری هستیم که با چند استان کشور در ارتباطیم اما محورهای اصلی ما از چند دهه پیش تاکنون کمترین گسترش را داشته است .
حسینی شاهرودی با بیان اینکه شبهه ای مبنی بر ساخت آزاد راه حرم تا حرم از حاشیه شاهرود مطرح شد ، افزود: این کار هیچ توجیه فنی نداشت و البته وزیر راه و شهرسازی ضمانت داد که این اتفاق رخ نخواهد داد.
وی با اشاره به بهره برداری از تنها یک درصد از معادن استان، تصریح کرد: در شاهرود فقط یک معدن بوکسیت داریم که آن هم مشکلات اجتماعی دارد ، هشت سال است که در این معدن کار می کنند و کوچکترین خدماتی به این شهر نداده اند. خام فروشی می کنندو مواد را از این جا می برند.
وی گفت: این معدن مگر چقدر اشتغال ایجاد کرده است ؟ چرا مسائل قانونی معدن را حل نکردند ؟ نباید مردم را درگیر این مباحث کنیم که نه تنها هیچ ثمره ای ندارد بلکه مشکلات اجتماعی هم ایجاد می کند.
حسینی شاهرودی ابراز امیدواری کرد با رویکرد جدید شکل گرفته در استان بتوان بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و به توسعه متوازن دست یافت.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت و 53هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.