به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز دوشنبه در آیین تکریم محمد همتیان معاون سابق امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی افزود: امسال الویت منابع بودجه ای استان در سه حوزه تکمیل طرح های بالای 60 درصد پیشرفت توسعه و تقویت ظرفیت واحدهای تولیدی تمرکز دارد.
وی اظهارداشت : استان سمنان از لحاظ نیروی انسانی دارای ظرفیت خوبی است و باید از این ظرفیت ها برای رونق تولید و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استفاده کرد.
وی ادامه داد : سرمایه گذاران زیادی در استان هستند که اگر از ظرفیت این افراد استفاده شود دیگر نیازی به برگزاری همایش برای جذب سرمایه گذار نیست.
وی تصریح کرد : استان دارای استعداد ها و ظرفیت های بسیاری در زمینه صنعت و معدن است و باید باکمک نیروهای انسانی زبده در ریشه کنی بیکاری گام برداشت.
عسگری خاطرنشان کرد : آموزش هدفمند راهکار اصلی ریشه کنی بیکاری است و ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده و ریشه کنی بیکاری در اولویت برنامه های استان قرار دارد.
وی بر آموزش متناسب با ظرفیت های استان و مهارت آموزی برای فرار از بیکاری تاکید کرد.
وی یادآور شد: با توجه به ظرفیتی که استان در زمینه نیروی انسانی و منابع طبیعی دارد متاسفانه سهم استان در سطح کشور قابل قبول نیست و برای دست یافتن به جایگاه اصلی باید بیش از بیش تلاش شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت : مردم رکن اصلی تحقق شعار خرید کالای ایرانی و حمایت تولید داخلی هستند.
به گزارش ایرنا، حیدر آسیایی افزود : مردم با خرید کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی نقش مهمی در پیشبرد اهداف عالی کشور و تحقق شعار امسال دارند.
وی اظهارداشت : برای تحقق شعار سال باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین مردم نهادینه شود.
به گفته وی حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید در دستور کار و الویت همه دستگاه های اجرایی باشد.
به گزارش ایرنا، محمد همتیان هفت سال معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان فعالیت داشت و حشمت الله عسگری مسوولیت این بخش را عهده دار شد.
بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در سمنان فعالیت دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال استان دارد.
سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
، بیش از 90 درصد صنایع استان کوچک و متوسط است
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7442/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.