به گزارش ایرنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی روز یکشنبه در آیین سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم در استان سمنان در تالار مطهری این شهر، افزود : نیاز اصلی جامعه کنونی اشتغالزایی است که نظام تعلیم و تربیت برای تحول در فرهنگ اشتغال باید سهم خود را داشته باشد.
وی با بیان این که تعداد زیادی دانش آموخته کارشناسی ارشد و دکتری در کشور داریم که فاقد شغل هستند، بیان کرد: امسال با هدف اشتغالزایی برای دارندگان مدارک دانشگاهی در استان سمنان شعار«هر سمنانی، یک مهارت» با همکاری آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار قرار دارد.
چاوشی با اشاره به این که باید فرهنگ اشتغال در جامعه را دگرگون کنیم و نظام تعلیم و تربیت در این زمینه نقش مهمی دارد، یادآور شد: در سال های گذشته ظرفیت تحصیلی در کشور گسترش یافته در حالی که ظرفیت ایجاد شغل در بخش دولتی وجود ندارد.
وی ادامه داد : جامعه اکنون با حجم وسیعی از دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی با توقع شغل متناسب مواجه است که برای آنان شغلی وجود ندارد و این مساله در نظام تعلیم و تربیت باید از پیش، با تعریف درستی از فرهنگ اشتغال اصلاح می شد.
استاندار سمنان با اشاره به لزوم پاسداشت مقام معلم، گفت: حداقل شدن آسیب های اجتماعی ، ساماندهی نظام مدیریتی کشور و کاهش آمار جرم و جنایت همه با تکریم مقام علم و توجه به مسایل معلمان محقق می شود.
وی بیان کرد : بدون پاسداشت مقام علم و معلم جامعه به سعادت نمی رسد و ادای احترام به معلمان حداقل کاری است که در مقام معلمان می شود انجام داد.
استاندار سمنان یادآور شد: معلمان الگوهای جامعه و راهنمای مسیر زندگی دانش آموزان هستند و همه افراد در هر جایگاهی، مدیون معلمان است.
در این آیین با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سیدکاظم اکرمی و محمود فرشیدی وزیران اسبق آموزش و پرورش کشور و همچنین اسدالله وطنی دبیر شورای عالی گزینش کشور، از برگزیدگان آموزش و پرورش در بخش های مختلف تقدیر شد.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در چهار هزار و 800 کلاس درس دارد و در دوران دفاع مقدس 622 دانش آموز و 124 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.