به گزارش ایرنا، روستای هدف گردشگری رضاآباد در 250 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و در بخش بیارجمند این شهرستان قرار گرفته است.
این روستای کویری و عشایر نشین ، یکی روستاهای هدف گردشگری این شهرستان بوده و اقامتگاه های بوم گردی و سیاه چادرهای عشایری آن سالانه میزبان گردشگران بسیاری است که لمس ماسه های کویر و شب زنده داری زیر سقف آسمان پرستاره را در برنامه آخر هفته خود قرار می دهند.
با این وجود، کمبود آب در بیارجمند به ویژه در سال های گذشته، همواره یکی از مشکلات مردم این بخش از شهرستان بوده و سبب شده تا بیشترین اعتبارات دولتی در این منطقه صرف اجرای طرح های آبرسانی، اصلاح شبکه و احیای قنات ها شود.
اما قطعی آب در روستای رضاآباد که تاکنون 48 ساعت به طول انجامیده، مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است. علیرضا احمدی یک از ساکنان این روستا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به قطعی ادامه دار آب، افزود: این موضوع سبب شده تا برای انجام کارهای روزانه با مشکل رو به رو شویم.
وی ادامه داد: از آن جایی که فاصله میان روستاها در این منطقه زیاد است، امکان تهیه آب آشامیدنی از روستاهای همجوار نیز وجود ندارد و یا به سختی می توان به آب پاکیزه دسترسی داشت.
نصرت الله حسینی یکی دیگر از اهالی رضاآباد نیز به ایرنا گفت: این قطعی درست در زمان تعطیلات نیمه شعبان و آخر هفته رخ داده و با توجه به اینکه گردشگران بسیاری به روستا سفر می کنند مشکل کمبود آب بیشتر هم می شود.
بخشدار بیارجند هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تایید این موضوع افزود: آب این روستا به دلیل سوختن پمپ موتور چاه قطع شده است.
روح الله کریمی یادآور شد: از آنجایی که تجهیزات مناسب برای تعمیر موتور دربیارجمند موجود نیست، ناگزیر به شاهرود برده شده و به همین دلیل انجام کار کمی زمان بر است.
وی باقدر دانی از شکیبایی مردم رضاآباد تاکید کرد: بخشداری به طور جدی پیگیر تعمیر این قطعه بوده و به سرعت آن را نصب خواهد کرد.
کریمی اضافه کرد: رضاآباد روستای هدف گردشگری بوده و در روزهای پایانی هفته میزبان بسیاری از هموطنان است و به همین دلیل باید این مشکل را هرچه سریع تر برطرف کرد تا بر اقتصاد مردم منطقه نیز تاثیر منفی نداشته باشد.
بخشدار بیارجمند تامین وسایل یدکی و انبار آن ها در منطقه بیارجمند را خواستار شد و افزود: این کار موجب رفع مشکلات احتمالی در زودترین زمان می شود.
به گزارش ایرنا، رضا آباد شاهرود، روستایی در شمال منطقه پارک ملی توران و از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود است .
در روستای رضاآباد 70 خانوار با جمعیتی حدود 250 نفر زندگی می کنند.
رضاآباد، مرکز دامداری و شترپروری است به گونه ای که بعد از طرود، بزرگ ترین قطب پرورش شتر در استان سمنان به شمار می رود.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.