ابوالفضل حسن بیکی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، آب را یکی از مشکلات برخی از روستاهای این شهرستان ذکر کرد و گفت: این مقدار اعتبار از محل اعتبارات استانی ، شهرستانی و وزارت نیرو به حوزه آب دامغان کمک شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری پنج مجتمع آبرسانی شهرستان به بهره برداری می رسد که با افتتاح آنها، 80 درصد جمعیت روستایی دارای آب اشامیدنی می شوند.
حسن بیکی تصریح کرد: با بهره برداری این پنج مجتمع، مشکلات آب اشامیدنی 21 روستای شرق و روستاهای حسن آباد، شمس آباد، بها آباد، ورکیان، محمد آباد، عباس آباد، صیدآباد، رضی آباد، قدرت آباد، حجاجی، حاجی آباد، دولت آباد، سرخگریوه و اگره رفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: پنج مجتمع خاتم، سلطانیه، کوثر یک و 2، الغدیر و اسپیرو به ترتیب با پوشش 11 هزار، یک هزار و 500، یک هزار و 100، 2 هزار و 750 نفر جمعیت روستایی را زیر پوشش قرار می دهد.
وی یادآور شد: در زمان حاضر، ساخت و تجهیز این پنج مجتمع آبرسانی تکمیل شده و در مرحله ارزیابی و رفع مشکلات احتمالی است که با حضور وزیر نیرو در سال جاری بهره برداری می شود.
وی اجماع کردن آب اشامیدنی منطقه سرکویر را از اولویت های این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: 2 مجتمع آبرسانی منطقه کوه زر و روستای شمالی اگره به ترتیب با 250 و 20 میلیارد ریال در مرحله جذب سرمایه است که امیدواریم تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقه طزره دامغان نیز با مشکلات آب اشامیدنی مواجه است که اکنون، طرح آبرسانی به این روستا در مرحله مطالعه و برآورد اعتبار است.
در سرشماری سال 95 مشخص شد شهرستان دامغان 94 هزار و 190 نفر در 30 هزار و 296 خانوار جمعیت دارد که 72 هزار و 925 نفر جمعیت شهری و 21 هزار و 265 نفر جمعیت روستایی می‌شود.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.