به گزارش ایرنا، بورس سمنان از ماه آذر 1384 آغاز به کار کرد و مبادله روزانه 15 میلیارد ریال سهم در این منطقه می تواند گامی مثبت در جهت حمایت از کالای ایرانی به شمار آید.
بورس به اعتقاد کارشناسان نقش اساسی در افزایش رونق اقتصادی و فرآیند رشد و توسعه کشورها دارد به طوری که می‌توان تفاوت اقتصاد ممالک توسعه یافته و توسعه نیافته را در درجه کارآمدی و کارآیی نظام مالی و بورس آنها جست‌ و جو کرد.
اهمیت بورس در سمنان تنها ناشی از کارایی بازار آن نیست بلکه می توان با برخورداری استان از یکهزار و 800 واحد صنعتی با سرمایه گذاری این واحدها در بورس برای حمایت و عرضه کالاهای ایرانی اقدام کرد.
مدیر بورس منطقه سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش تاثیرگذار بورس بر اقتصاد گفت: گشایش تالار بورس در استان سمنان ، اقدامی راهبردی در راه تسهیل در سرمایه گذاری و مشارکت بیشتر سرمایه گذاران در سامانه های سرمایه ای کشور و استان است.
غلامحسین گل ارضی افزود : در روز گذشته بیش از یک میلیون و 600 هزار سهم با ارزش هفت میلیارد و 600 میلیون ریال در بورس منطقه سمنان معامله شد.
وی اظهارداشت: یک میلیون و 628 هزار و 97 سهم به ارزش بیش از سه میلیارد و 942 میلیون و 833 هزار ریال مربوط به خرید و تعداد یک میلیون و 226 هزار و 912 سهم به ارزش بیش از سه میلیارد و 682 میلیون و 115هزار ریال مربوط به فروش بود.
گل ارضی تصریح کرد : در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل قیمت سهام در بورس اوراق بهادار کشور با 713 واحد افزایش به رقم 957 واحد رسید.
مدیر بورس منطقه سمنان تصریح کرد : بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به ملی صنایع مس ایران و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص بورس مربوط به پالایش نفت اصفهان بود.
به گزارش ایرنا بورس سمنان یکی از بورس های منطقه ای کشور است که از آذر 1384 آغاز به کار کرد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.