به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: توجه به جایگاه معلمان به عنوان رکن رکین جامعه در کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی و به موازات آن هزینه‌هایی که صرف این امور می‌شود، اثرگذار خواهد بود.
وی در بخش دیگری با اشاره به ضرورت توجه به منش و بینش شهید مطهری اظهارکرد: شهید مطهری در تعبیری از معلمان به عنوان ارکان ماندگار جامعه یاد کرد و افزود شکست و تزلزل این رکن به شکست کل جامعه می‌انجامد.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه‌های مربوط به بزرگداشت مقام معلم در سال تحصیلی بیان کرد: فعال شدن دبیرخانه دائمی پاسداشت مقام معلم نیز با اولویت بخشی به همین امر شکل گرفته است.
وی تعداد برنامه های گرامیداشت هفته معلم در این استان را 120 برنامه اعلام کرد و آیین تجلیل از 24 معلم نمونه استانی و 27 معلم نمونه منطقه ای، تجلیل از خیران فعال در امر آموزش و پرورش، پژوهشگران بسیجی، دانشجو معلمان ، آموزشیاران سواد آموزی، معلم یاوران و تقدیر پنج هزار نفر از نیروی انسانی را از جمله برنامه ها در نهاد برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از حضور سه معاون وزیر آموزش و پرورش در هفته معلم در استان سمنان خبر داد و گفت: در همایشی، استان سمنان میزبان تمام وزرای آموزش و پرورش پس از انقلاب خواهد بود.
سخنرانی مدیران آموزش و پرورش در آیین سیاسی، عبادی نماز جمعه، نواختن زنگ سپاس در مدارس ، عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با پیشکسوتان فرهنگی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، برگزاری 16 همایش متمرکز در قالب گفتمان بینش مطهر و دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه از دیگر برنامه‌های نکوداشت مقام معلم در استان است.
به گفته دستورانی 6 دستگاه اجرایی به طور ویژه از برخی معلمان تجلیل خواهند کرد.
وی به نقش رسانه ‌ها در تبیین درست آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : رسانه ‌ها تاروپود نمادین زندگی اجتماعی و مانند نورافکنی عمل می‌کنند که مسیر آینده را روشن خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد : رسانه باید کارآمد، هوشمند، پیش‌بین و پیشگیری و تحلیل گر باشند و صحت، دقت و سرعت در نگارش و انعکاس خبر بسیار مهم است.
به گزارش ایرنا، آموزش و پرورش استان سمنان 10 هزار نیرو دارد و در سال جاری حدود 400 نفر جذب این نهاد خواهند شد.
12 ‌اردیبهشت سالروز شهادت مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.