به گزارش ایرنا، سید مسعود سیادتی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در تامین اعتبار هرچقدر طرح های عمرانی شهرداری گسترده‌تر شود بودجه‌آوری افزایش می‌یابد که این امر تحول و توسعه شهری را به همراه دارد.
وی راهکار جذب اعتبارات را فعال کردن 10 سازمان زیرمجموعه شهرداری اعلام کرد و گفت: سیاست‌گذاری شوراها به جای صرف هزینه‌ها، در راستای بودجه آوری است و با انجام ممیزی املاک ،بودجه شهر نیز افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد : اعتبار سال گذشته شهرداری سمنان حدود یکهزار و 400 میلیارد ریال بود که بوده که 85 درصد محقق شده و از این مقدار 60 درصد مربوط به حقوق کارمندان و 40 درصد در بحث عملیات عمرانی بوده است.
رییس شورای اسلامی شهر سمنان به ارتقای شهرداری این شهر از 2 منطقه به سه منطقه ، اشاره و اضافه کرد: این طرح در دست اقدام است و بین هشت تا 10 ناحیه به مناطق اضافه می‌شود که این امر سازماندهی مدیریت شهری را به همراه دارد.
وی اضافه کرد : به علت مشکلات اقتصادی توانایی تعدیل نیروها وجود ندارد اما ممکن است بدنه تخصصی شهرداری ترمیم شود.
سیادتی مدیریت هماهنگ و یکپارچه موجود در شورای شهر و دیگر نهادهای مرتبط را در توسعه شهری دخیل دانست و گفت : در سمنان این مدیریت یکپارچه موجود است و این به افزایش ارتقای شهری می‌انجامد.
رییس شورای اسلامی شهر سمنان در پایان به اهمیت نقش شوراها اشاره کرد و افزود: در اصول قانون اساسی به اهمیت شوراها تأکید شده و آن چه در شوراها حاکمیت دارد عملکرد ، کارآمدی و ورود در تصمیم ‌گیری و مسایل بر اساس وفاق درون است.
به گزارش ایرنا، درپنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سمنان 77.49درصد مشارکت آقایان و 23.50درصد زنان مشارکت داشتند.
شهرستان سمنان دستکم 200 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.